streda 1. júla 2009

Senzačné bagety

 Čo na to:

250 ml vlažnej vody, 1/2 dl piva, 1 PL octu, 2 PL slnečnicového oleja, 500 g hladkej múky, 2 kopcovité PL pšeničných klíčkov, 1 kopcovitá PL práškového cukru, 1,5 čL soli, 1/2 kvasníc, rôzne semienka na posypanie

Ako na to:

Do pekárne dáme všetky prísady podľa návodu k pekárni. ( U mňa tekuté prísady, potom múku + ostatné. Do stredu dáme rozmrvené kvasnice). Zvolíme program cesto. Počkáme, kým vykysne.



Zarovnať obojstranne
Hotové cesto dáme na pomúčenú dosku.




 Rozdelíme ho na 4 rovnaké časti, každú časť rozvaľkáme na obdĺžnik, ktorého dlhšia strana bude dĺžka bagety. Obdĺžnik zošúľame a sformujeme bagety. Konce trocha založíme smerom dole, bagety uložíme na plech vystlatý PNP. Na každom šulci, vlastne budúcej bagete, urobíme šikmé zárezy a dáme ich ešte nakysnúť cca 20 minút.


Po 20 min kysnutia bagety potierame slanou vodou a posypeme semiačkami.





Bagety pečieme v rúre vyhriatej na 180°C 25 minút (mala som pizza program) do červenkasta.




Vyložíme ich na mriežku, aby vychladli.


3 komentáre:

Rosa povedal(a)...

Bagetky ja rada. Ak chcete, mám k nim recept na šalátik. (Si tu robím reklamu :))

nigina povedal(a)...

Ak myslíš ten šalát u teba (s artičokmi, tak o ňom viem) alebo mysíš na iný?
(Tieto bagetky sú lepšie ako tie tvarohové).

Anonymný povedal(a)...

Som skúšala tie tvarohové bagety s rôznými múkami. Cesto bolo redšie, keďže som pridala špaldovú múku a s tou ešte nie som až taká kamarátka. Mierne sa roztiekli a trebalo ich dlhšie piecť. Do cesta som pridala nakrájanú jarnú cibuľku a tymián. Časť sa zjedla, časť je v mrazáku. Šalátik sme mali mozarelkový. Dnes teda idem skúšať tieto. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...