pondelok 21. decembra 2009

Kokosové ježe

Tento druh vianočného pečiva nepatrí medzi chrumkavosti, skôr naopak. Je to mäkký koláčik a piekla som ho kvôli babke. Príprava je totálne jednoduchá, ale tá finalizácia, čiže namáčanie do čokolády a obaľovanie... :( by zniesla aj dákeho pomocníka.


Čo na to:
cesto - 380 g hladkej múky, 300 g práškového cukru, 2 vajcia, 80 g masla (alebo Hera, Helia), 3 PL rozpusteného medu, 150 ml mlieka, 1 PDP
poleva - 250 g masla (Hera), 50 g čokolády, 350 g cukru, 10 PL mlieka alebo rumu, 35 g kakaa,
obaľovanie - 250 - 300 g kokosu
Ako na to:
Vajcia rozšľaháme s cukrom, medom a maslom, pridáme mlieko a múku s PDP, všetko spolu dobre vymiešame a vylejeme na plech s PNP. Pomaly pečieme pri nižšej teplote.Zatiaľ pripravíme polevu - maslo s cukrom a kakaom miešame na vodnom kúpeli do rozpustenia, dobre vymiešame a nakoniec pridáme rum.Po vychladnutí krájame na cca 3 x 3 cm,
krátko namáčame v poleve
a obaľujeme v kokose.

3 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Mňam tento koláčik mám rada a mala som ho aj na pláne. Ale moja dcérka je na predĺženej rodičovskej a zapáčilo sa jej piecť - už má vraj 10 druhov, takže sa aj mne ujde. T.r. upečiem len oškvarkové pagáčiky. Želám Vám krásne Vianoce a do nového roka pevné zdravie a pohodu. Packa

nigina povedal(a)...

Packa, ďakujeme :))
Aj Vám krásnu vianočnú pohodu, spokojnosť a radosti s vnúčatkom či už počas Vianoc alebo po nich a do noveho roku všetko dobré. Majte sa pekne :-)

Jana (Recepty z mojej kuchyne) povedal(a)...

ahoj Kristínka, mám úplne rovnaký recept, zdedila som ho po mojej mamine :)) ... sú naozaj výborné !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...