sobota 10. apríla 2010

Žemle s grahamovou múkou

 Čo na to:

300 ml mlieka,
(ak treba, tak ešte 50 ml vlažnej vody),
25 g masla,
1 čL soli,
1 čL kryšt. cukru,
450 g hladkej múky,
50 g grahamovej múky,
1/2 kocky droždia,
rôzne semienka

Ako na to:

Prísady dáme do pekárne v patričnom poradí a necháme vymiesiť, alebo vymiesime robotom.Cesto necháme kysnúť minimálne hodinu alebo aj dlhšie.
VykysnutéPotom ho dáme na pomúčenú doskua rozkrájame na kúsky, ktoré prehnetieme a sformujeme do bochníčkov.
Necháme na doske prikryté čistou utierkou ešte asi pol hodiny.
Potom bochníčky premiestnime na plech s PNP, na povrchu ich trocha narežeme a potrieme ich slanou vodou. Posypeme semienkami
a dáme piecť na strednú priečku rúry vyhriatej na 200 °C asi 20 - 23 minút.Po vybratí z rúry žemle nenechávame na plechu, ale ich dáme chladnúť na mriežku, aby sa nezaparili.Viem, tej grahamovej múky tam nie je veľa, ale chcela som pekné žemle. Nedávno som robila pletienky a tam som dala viac toho grahamu, no a straaáášne dlho, predlho
kyslo cesto. A dnes som tak veľa času nemala, tak žemličky majú menej vlákniny. No čo už, keď tieto celozrnné múky majú málo lepku a zle kysnú :-( Ale zato sú žemličky
perfektné, naozaj to nie je samochvála :-) len sme skonštatovali. Už len tieto budem...
A piekla som ich kvôli tejto krémovej cesnačke...


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...