piatok 29. júla 2011

Cestoviny zapečené so zeleninou

Ak máte nadbytok úrody zeleniny v záhrade, niekedy človeku už dochádzajú nápady ako ju spotrebovať, uskladniť, zmysluplne ju využiť. Skladovať tieto produkty je dosť často celá veda, a tiež problém s miestom, ošetrovaním a tak. Mne príde najnormálnejšie zmrazovanie. Ale kapacita
mrazničky tiež nie je nekonečná a preto treba miestom šetriť. Podusená predpripravená zelenina však nezaberie taký objem ako surová.
Preto mi napadlo zmraziť ju podusenú a popri tejto práci prišlo aj k príprave obeda. A aby to bolo jednoduchšie, tak zložkou pripravovaného jedla bola spracúvaná zelenina. Takže vznikli tieto cestoviny.




Čo na to:

400 g cestovín, trocha oleja
1 cukina stredne veľká, 1 baklažán
1 cibuľa, 4 - 5 strúčikov cesnaku
1 zelená paprika, 3 - 4 paradajky
150 ml šľahačkovej smotany
soľ, mčk, bazalka, 1 bujónkocka
100 g strúhaného syra, 1 encián


Ako na to:

Cestoviny (napr. penne) uvaríme v slanej vode. Na oleji orestujeme cibuľu, cesnak a prihodíme na kúsky pokrájanú zeleninu. Osolíme, pridáme mčk a dusíme pod pokrievkou. Pridáme trolinka vody a bujónkocku. Keď je zelenina mäkká, pridáme do nej smotanu a rozmixujeme (ponorný mixér postačí). Ja som to mixla len tak medium, nechcela som úplnú kašu.
Cestovinu zmiešame so zeleninovou zmesou, pridáme na kocky pokrájaný encián, trocha strúhaného syra a bazalka by nezaškodila, ale ja som nemala. Všetko zmiešame a uložíme do zapekacej nádoby v tenšej vrstve. Posypeme zvyšným syrom a dáme zapiecť do rúry alebo do grilu.

P.S : po vychladnutí a opätovnom zohriatí je to ešte lepšie ako za čerstva... A dokonca to chutí
i za studena. Trocha mi to pripomína lasagne... samozrejme také bezmäsité.

3 komentáre:

iGurman povedal(a)...

Môžem potvrdiť, za studena je to tiež perfektné.

nigina povedal(a)...

Jejda, to sa teším, že ste vyskúšali :-) a ešte viac, že vám chutilo .-)

P.S. Minule som bola na vašom blogu, chcela som napísať koment, ale nedalo sa...Viete o tej poruche? :-)

iGurman povedal(a)...

Neviem. Pozriem na to. Ďakujem. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...