utorok 18. júna 2013

Lievance


Čo na to:


500 g polohrubej múky,
500 ml mlieka,
20 g droždia,
2 PL kryšt. cukru,
1/2 čL soli, 2 vajíčka,
trocha vody

ďalej:
1 tvaroh (najlepší je jemný),
2 - 3 PL kyslej smotany,
práškový cukor,
vanilkový cukor
džem

Ako na to:

Vo vlažnom mlieku rozpustíme cukor, pridáme rozmrvené droždie, trocha múky a počkáme 10 min, kým vzíde kvások. 
Potom doň nasypeme preosiatu múku zmiešanú so soľou a zamiešame spolu s kváskom. Pridáme dve žĺtka, trocha vody a vypracujeme cesto - ja to robím mašinkou :-) - s hákmi na miesenie cesta. Miesenie je úplne ľahulinké, lebo cesto je pomerne riedke. 
Z bielkov a štipky soli vyšľaháme tuhý sneh a vareškou ho vmiešame do cesta. Misu prikryjeme a dáme ho kysnúť na teplé miesto.
Lyžicou vyberáme cesto a kladieme do horúceho oleja, v ktorom pečieme lievance po obidvoch stranách. (Ja som dávala na 1 lievanec cca 2 PL cesta) . Robia sa dosť rýchlo na panvici, treba strážiť, aby sa nepripálili. (Lievanečník som vyhodila, lebo to bola otrava liať olej extra do každej jamky a ešte sa mi tam aj  prichytávali). Na keramickej panvici to ide jedna radosť. Upečené kladieme na kuchynské servítky.


Tvaroh, cukor (množstvo podľa chuti) a kyslú smotanu zamiešame v miske tekutý ale hustý krém.
Servírujeme spoločne s pikantným džemom


Môžeme podávať aj inak ... napr. tanier posypeme mletými orieškami zmiešanými s cukrom a na ne uložíme lievance poliate čokoládou alebo nutelou. Len si myslím, že prvá verzia je pre deti zdravšia (pre dospelých vlastne tiež). Tak ich neučme od malička na tieto gastrohriechy a my sa zbytočne nerozmaznávajme :-D
Verzia s tvarohom a bez vajíčka je v týchto horúčavách podľa mňa oveľa rozumnejšia a osviežujúcejšia.

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...