sobota 8. júna 2013

Ragú z bravčového a teľacieho mäsa na zemiakovej placke


      Som chorá a tak žiadne plánovanie a nákupy. Ale veď aj zásoby z mrazničky treba míňať. A keďže som vybrala dva menšie balíčky a nevšimla som si, čo je na nich za označenie, odrazu som musela kombinovať dva rôzne druhy mäsa. Ale dalo sa :-)


Čo na to:

400 g teľacieho stehna
350 g bravčového pliecka
kúsok údeného (buď šunka alebo dobrá a netučná klobása)
1 väčšia cibuľa
2 strúčiky cesnaku
3 PL oleja
1,5 čL papriky
1/2 chilli papričky
1/2 čL mčk
1/2 čL drvenej rasce
250 g čerstvej hlivy
1 - 2 PL kečupu
2 čL kukuričného škrobu
1 dl vína (ja som dala červené)

Ako na to:

Na oleji speníme pokrájanú cibuľu a cesnak, pridáme červenú papriku, krátko ju osmahneme a pridáme pokrájané mäso, mčk, rascu, chilli, soľ a chvíľu restujeme. Prikryjeme a necháme mäso pustiť šťavu (musíme občas premiešať a skontrolovať). Po chvíli dusenia vo vlastnej šťave podlejeme vodou, uzavrieme a dusíme už plynule. (Ja som dusila v tlakáči - 15 minút). Keď je mäso mäkké, pridáme pokrájanú hlivu s údeninou, podlejeme vínom a dusíme ešte chvíľu ( v tlakáči 5 minút). 
V troche studenej vody (cca 0,5 dl) rozmiešame kukuričný škrob (alebo solamyl) a vlejeme do vriaceho pokrmu. Šťava je pomerne hustá. Kto chce, môže pridať ešte kvapku vína. (ja som nedala, lebo beriem atb). Necháme povariť cca 4 - 5 minút a dochutíme prídavkom kečupu a  posekanej petržlenovej vňate, prípadne prelisujeme ešte jeden struk cesnaku, ak treba dosolíme.
Podávame s haruľou, resp. so zemiakovými plackami.

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...