streda 26. júna 2013

Slaný zapletaný závin s ŠŠŠ plnkou

   Nebojte sa, nezačala som koktať :-) To ŠŠŠ je skratka... nechcelo sa mi to do nadpisu písať, bolo by to hrozne dlhé. Prvé Š - šampiňónovo - , druhé Š - špenátovo -, tretie Š - šunkovo .... atď :-)


Čo na to: 

cesto:
300 g polohrubej múky,
125 ml mlieka
50 ml vody
1 vajíčko
1/2 čL cukru
1,5 čL soli
17 g droždia
2 PL oleja

náplň:
1 cibuľa
3 strúčiky cesnaku
6 väčších šampiňónov
100 g špenátových listov
1 malá cukina
200 g šunky
100 g fety
125 g mozzarelly
mčk, soľ, drvená rasca, gyros korenie
2 PL masla, 1 PL oleja

Ako na to:

Klasicky zamiesime cesto - kvások (vlažná voda, cukor, droždie, ždibec múky), po jeho nabehnutí pridáme preosiatu múku so soľou, mlieko, žĺtok, olej - vymiesime cesto a dáme ho zakryté kysnúť. 

Kým kysne cesto, pripravíme náplň:
Cibuľu speníme na masle s olejom (ja som tu pridala i slaninku pokrájanú nadrobno ), potom pokrájané šampiňóny, rascu, mčk a trocha soli (z každého cca 1/2 čL). Všetko chvíľu restujeme a podlejeme troškou vody, prikryjeme a dusíme. Neskôr pridáme umytý, pokrájaný špenát a cca po 2 minútach vypneme. Pridáme prelisovaný cesnak a dáme vychladnúť.


  Zatiaľ pokrájame polovicu šunky na kocečky, fetu rozmrvíme a celé to capneme do panvice s plnkou.


 Nakoniec pridáme surovú pokrájanú mladú cukinku. (to som akosi zabudla cvaknúť, ale snáď to neva).

Vykysnuté cesto vyklopíme na pomúčenú dosku a pomúčime i zvrchu. Cesto rozváľame na obdĺžnik cca veľkosti plecha, na ktorom budeme piecť (ja som ho vyváľkala trocha viac)


Z obidvoch strán cesto šikmo nakrojíme, akurát cca 7 - 8 cm stred cesta  necháme vkuse. Tento stred pokvapkáme olejom a rozotrieme ho.


Posypeme ho zvyškom šunky, ktorú sme posekali alebo mixli robotom. 


Na šunku navŕšime plnku a trocha ju utľapkáme.


Na plnku naukladáme plátky mozzarelly a posypeme gyros korením.



Nakrojené časti cesta prekladáme cez plnku, snažíme sa, aby nezostávali priveľké otvory. 


Závin presunieme na PNP a  spolu s ním potom na plech.

 
Zvrchu ho potrieme troškou oleja a necháme ho chvíľu (20 minút? ) odpočívať, keďže mal tie stresy pri presúvaní :-). Zatiaľ si rozkúrime rúru alebo trúbu, (ako chcete :-) na 200 °C.
Pred vložením do rúry závin potrieme rozšľahaným bielkom a posypeme semienkami. Bielok je dobré lepidlo, takže mierne medzierky po zapletaní závinu  dokonale zmiznú.


Dáme piecť a veruže sa to pieklo otravne dlho ... asi aj 30 - 40 minút. 


Vytiekla z neho nejaká šťava, predpokladám, že to bolo vďaka surovej cukinke, ale vôbec to nevadilo. 

Po vybratí z rúry poprskáme závin vlažnou vodou a vyložíme ho na mriežku. Závin na mriežke vychladol zhora i zdola, takže sa dal potom krájať celkom fajn.


Super večera :-)... no a výborne sa k tomu hodí pohár vínka.


1 komentár:

Bashi povedal(a)...

nikdy ma nenapadlo takto cesto ponarezovat. vzdy som ho len tak obycajne zrolovala, takto to vyzera ovela lepsie:)mnam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...