pondelok 15. júla 2013

Grankový koláčik Olé


   Výborný zákusok, jednoduchý a časovo nenáročný. Dnes som piekla prvýkrát, ale keďže je to také šikovné pečenie, budem ho robievať. Pôvodný recept som trocha zmenila, bolo to bez krému a poliate čokoládou, nebola v tom tá káva a ... no ešte zopár maličkostí. Ale táto verzia je takáto a chutilo, chutilo, až som naštvaná, že sa musím toľko krotiť, ešte som naštvaná, že manžel sa nekrotí a potom obviňuje mňa, že ho vykrmujem... :-P



Čo na to:

cesto:
5 vajec
1 H kryštál.cukru
1 H polohrubej múky (až po horný okraj)
1 H granka
1,5 dl oleja
0,5 dl vody alebo rumu
2 čL mletej kávy
1 prášok do pečiva (PDP)
* H = 250 ml
na poliatie:
1/2 H uvarenej osladenej kávy

na potretie:
malinový džem

krém:
500 ml parížskej šľahačky
1 puding Olé čokoládový Dr.Oetker (bez varenia)

na posypanie:
granko

Ako na to:

Celé vajcia šľaháme na najvyšších obrátkach s cukrom do hustej peny, potom postupne za stáleho šľahania pridávame olej a rum. 
Potom znížime obrátky na najmenšie a pridáme preosiatu múku s PDP, granko a kávu, chvíľu ešte prešľaháme.

Cesto vylejeme na plech s PNP 


a dáme piecť do rúry vyhriatej na 180°C. Malo by sa piecť35 - 40 min. Ja som ho mala hotové za 25 minút, takže kontrola špajdľou sa zíde. 


Korupus polejeme kávou (vychladnutou) a necháme riadne vychladnúť. 


Zatiaľ pripravíme krém:
Vychladenú parížsku šľahačku nalejeme do vyššej nádoby a chvíľu šľaháme (1 - 2 min) a postupne sypeme do nej pudingový prášok Olé, pričom stále šľaháme. V krátkom čase vznikne hustý krém. 


Vychladnutý korpus natrieme malinovým džemom,


naň nanesieme krém, uhladíme


  a povrch posypeme grankom.





Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...