štvrtok 11. júla 2013

Srbské mäso

   Srbské mäso zvyčajne robievam z karé, ale teraz som nemala. No mala som celkom peknú krkovičku a v tejto horúčave sa mi teda vôbec nechcelo robiť niečo pečené. Tak som sa pustila do tohto receptu. V tlakáči je to hotové raz dva :-)

Čo na to: 

cca 1 kg vykostenej krkovičky
soľ, mleté čierne korenie (mčk),
1 čL mletá červená paprika (mčp)
1 čL mletá červená údená paprika,
1 čL oregano,
olej,
1 veľká cibuľa,
3 rajčiny, 2 zelené papriky, (alebo malý pohár leča)
3 čL solamylu,
kúsok údenej slaninky
4 a viac šampiňónov 
petržlenová vňať a bazalka
1 strúčik cesnaku
biely jogurt (ako doplnok pri servírovaní na mäsovú omáčku - podávame extra)
 

Ako na to:

Umyté, osušené mäso pokrájame na rezne a vyklepeme, posolíme a okoreníme mčk a mčp. Necháme chvíľu postáť. 
Zatiaľ očistíme zeleninu, pokrájame šampiňóny a cibuľu.
 

V panvici rozohrejeme olej a okorenené mäso na ňom opečieme z obidvoch strán (ja som to robila priamo v tlakovom kastróle)
Opečené pláty mäsa priebežne vyberáme, kým nemáme opečené všetky kusy

Potom na výpeku osmažíme cibuľu, kúštik slaninky a údenú papriku - len chvíľku, aby paprika nezhorkla. A zalejeme vodou

Neviem, kde sa u nás dá kúpiť (okrem nettu) údená paprika... Ja som si zatiaľ nikde nevšimla, tú moju mám z Dánska ( ale ak ju nemáte, nevadí ... robievala som aj bez nej, ale táto dáva takú skvelú arómu)


Teraz už pridáme opečené mäso,môžeme doplniť trocha vody a pridáme červené víno (nemusí byť). Ja mám na takéto účely víno zmrazené v saklíku na ľad - v guličkách... len vyberiem a vhodím do hrnca ( na fotke vidieť dosť zle, lebo po vybratí z mrazničky sa utvorila na povrchu inovať... sranda, vyzerá to ako také fašírky :-DDD )
Víno pridané

a hrniec môžeme zatvoriť ... dusíme takých 20 - 25 minút

Hrniec otvoríme a pridáme lečovú zeleninu alebo lečo a šampiňóny. Podusíme spolu s mäsom, ale už len tak prikryté pokrievkou a bez tlaku.

Udusené mäso je potom dobré vybrať, lebo ešte treba zahustiť šťavu a pri miešaní by sa mohlo mäso rozpadávať. Takže v troche studenej vody rozmiešame solamyl a vlejeme do šťav... povaríme dáke 2 - 3 minúty, šťavu dochutíme podľa vlastného uváženia soľou či niečím ako tabasco, strúčik cesnaku, vňať ap. Vložíme mäso, prehrejeme ho v šťave a môžeme podávať... s ryžou alebo pečenými zemiakmi je naj!


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...