streda 11. septembra 2013

Kuracie prsia Ondráš

   Inšpiráciu na toto jedlo som našla na nette, na stránke mamincinyrecepty. Nie je to celkom to isté, lebo "keď dvaja robia to isté, nie je to to isté" (latinské príslovie). Urobila som to podľa svojho, je nedávam do harule prézle, aj keď by to možno nebolo od veci vyskúšať. Raz to skúsim. Ale teraz nebola správna chvíľa.
   Poviem vám ale, že  ... môj muž jedol v úplnej tichosti, akosi sústredene, až som si myslela, že je čosi v neporiadku. Pošmykla sa mi ruka s chilli... tak som si myslela, že ma asi skritizuje... Ale bolo to presne naopak. Takže budúci týždeň by vraj mohla byť repríza :-) Fakt to bolo veľmi dobré a týmto ďakujem mamincinýmreceptom za inšpiráciu. 


Čo na to:

rezne:
4 kuracie prsia
mleté čierne korenie
soľ
olej

haruľové cesto:
6 zemiakov stredných
hladká múka (přiměřene - aby sme dostali hustejšie haruľové cesto)
mlieko
2 vajíčka
soľ
mleté čierne korenie (mčk)
majoránka
červená mletá paprika

omáčka:
šampiňóny
cibuľa
kúsok slaniny (oravská, gazdovská ap.)
troška olivového oleja
hladká múka (asi 2 čL)
trocha šľahačkovej smotany
citrónová šťava
soľ
vegeta
mleté čierne korenie
drvená rasca
drvené chilli

na posypanie:
strúhaný syr

Ako na to:

Rezne rozrežeme naplocho a trocha ich naklepeme cez mikrotén, osolíme, okoreníme a necháme ich postáť v chlade. 
Pripravíme si haruľové cesto:
Očistíme zemiaky, postrúhame alebo pomixujeme ich, pridáme múku, vajíčka a mlieko a všetko pomiešame.
Cesto musí byť trocha hustejšie ako na zemiakové placky, takže ak nie je, pridáme múku alebo mlieko. Dochutíme soľou, mčk, majoránom a červenou paprikou. Dáme zatiaľ bokom.


Kuracie prsia postupne opekáme na oleji a odkladáme na tanier, keď ochladnú, nevadí. Popri opekaní si pripravíme suroviny na omáčku - krájanú slaninku, cibuľu a šampiňóny.


Slaninku pokrájame na drobnejšie kocočky a hodíme ju do panvice s výpekom od prsíčok. Pridáme troška olivového oleja,  cibuľu a spolu restujeme. Keď je cibuľa sklovitého vzhľadu, pridáme plátky šampiňónov, soľ, vegetu, mčk, rascu, trocha chilli,  prikryjeme a necháme chvíľu dusiť vo vlastnej šťave. 
Po vydusení šťavy pridáme múku a opražíme ju spolu s šampiňónovou zmesou, podlejeme vodou, miešame a chvíľu povaríme. Nakoniec pridáme potrebné množstvo šľahačkovej smotany ( cca 1 dl), ďalej varíme a zhustnutú omáčku rozriedime buď vývarom alebo vodou do žiadanej konzistencie. 


Po odstavení omáčky pridáme trocha citrónovej šťavy a dochutíme, ak treba.

Do panvice dáme olej a do horúceho vkladáme  haruľové cesto - 2 PL, ktoré stierkou roztiahneme a na cesto položíme opečené prsia. Cesto, ktoré sa príliš rozlialo stierkou stiahneme k rezňu. Trocha cesta dáme i na hornú stranu rezňa.


 Samozrejeme opekáme z obidvoch strán (ako inak :-D) dozlatista.


Rezníky podávame preliate omáčkou a posypané strúhaným syrom.

Zistila som, že sa k tomu náramne dobre hodia pečené papriky, ktoré som odkukala od Mery. Ale tie sú také dobré, že sa asi hodia ku všetkému :-) . 



2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

tak neuveris...ale prave dnes som na mamincinych pozerala tento recept:o)
vybusna

nigina povedal(a)...

:-) náhoda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...