sobota 4. januára 2014

Panenka v hríbovej omáčke so šalátom z rukoly a granátového jablka


     Možno si niekto povie, že čo tá nigina odrazu všade pchá tú zelenú trávu s červenými bobuľami?
Práve to dnes povedal muž. Teda nie, niginou ma nenazýva, len sa spýtal, ako to, že zase máme tú púpavu s červenými bobuľami? 
A ja som si celé toto varenie vymyslela práve kvôli tomu, aby som mohla urobiť k jedlu tento šalátik.  Veď uznajte, hodil by sa napríklad k francúzskym zemiakom? To vôbec neprichádza do úvahy. 
     Fotky sú dosť mizerné aj vďaka tomuto divnému počasiu aj vďaka môjmu antitalentu na stajlovanie a fotenie. No čo už? Na stajlovanie nemám čas, keď varím a jedlo sa má jesť teplé. Tak to len narýchlo cvaknem a basta. A tiež nemám ani pomocníka na nejaké špeci osvetľovanie a ani úžasný foťák  :-(



Čo na to:


bravčová panenka (u mňa 500 g)
mleté čierne korenie
zelené korenie celé
cesnak (4 strúčiky)
sójová omáčka (1,5 PL)
kremžská horčica ( 2 čL)
olej olivový (3 PL)
soľ
slanina
cibuľa ( 1/2 väčšej )
hríby (dubáky, suchohríby)
hladká múka (1 čL)
maslo (2 tenké plátky)

Ako na to:

Panenku odblaníme a rozdelíme ju na potrebný počet porcií ( u mňa  na 1 dospelácku porciu 2 kúsky )


Boli to takéto cca 80 g kúsky, ktoré "naklepeme"  rukou . Ruku zavrieme do pästi a hánkami útočíme na
pokrájané klátiky mäsa - na rezné plochy.


Rozklepané panenky sformujeme  podľa možnosti dookrúhla, posypeme mčk, obalíme plátkami slaniny. Ja som, žiaľ, nemala lepšiu, musela som plátky nadpájať a preto som na niektorých miestach pripevňovala špáradlom :-(
Na každý kúsok natrieme trocha rozotretého cesnaku, a pár kvapiek oleja.


Necháme chvíľu odležať.
Pripravíme si do malej misky marinádu - 1,5 PL sójovej omáčky, 2 čL kremžskej horčice, 1 PL oleja. V tejto zmesi vyobraciame odležané panenky a ešte im chvíľu dáme oddych.

Zatiaľ posekáme cibuľu, kúštik slaniny a hríby (ja som mala zmrazené;  kto má sušené, treba ich vopred namočiť).
Pripravíme si ryžu a dáme ju dusiť.

Po malom oddychu rozohrejeme asi 1 PL oleja v panvici a panenku narýchlo opečieme po obidvoch stranách a osolíme.


 Potom ju preložíme do malého pekáčika, kvapneme k nej 2 PL horúcej vody, prikryjeme a dáme do vyhriatej rúry na 15 minút pri cca 160°C .


Do výpeku vhodíme posekanú slaninku, necháme mierne opiecť, prihodíme cibuľu a po krátkom orestovaní pridáme hríby. Trocha restujeme a pridáme asi 1/2 čL zeleného korenia, ždibec rasce, mčk a  po chvíli pridáme trocha múky. Restujeme spoločne, stále miešame a potom podlejeme trochou vývaru alebo vody a pod pokrievkou dusíme. (Kto nemá poruke vývar, môže použiť 1/2 bujónkocky). Môžeme pridať pár kvapiek sójovky. Priebežne kontrolujeme a omáčku podľa úvahy rozriedime. Nakoniec odstavíme a dochutíme podľa chuti. 


Maslo pridáme hneď po odstavení a necháme len voľne roztopiť pod pokrievkou.
Panenku vyberieme z rúry a vložíme ju do omáčky.

Rukolový šalát s granátovým jablkom

Na sitku opláchneme rukolu a necháme ju odkvapkať. Granátové jablko rozkrojíme na 1/2 a lyžicou vydlabeme do misky zrniečka (pozor, prská to). 
Do šálky alebo misky dáme asi 2 - 3 PL thajskej omáčky Thai pride, citrónovú šťavu a pridáme šťavu, ktorú pustilo gran. jablko. To je všetko. 
Rukolu rozložíme na tanier, pokvackáme dressingom, ktorý sme si pripravili a posypeme bobuľkami granátového jablka. 



Tento šalát je veľmi jednoduchý a veľmi mi chutí. Zbožňujem tú chrumkavosť z granátu, chuť rukoly, sladkosť jablka a  pikantnosť  dressingu. Tie chute sa spoja až v ústach do senzačného sústa! :-)



2 komentáre:

iGurman povedal(a)...

Paráda!

LUMA povedal(a)...

Manžel si práve podrobne doštudoval recept a panenka ho čaká v chladničke :-) Už zajtra :-D

Luba

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...