piatok 19. septembra 2014

Sedliacka krkovička podľa Táni (z bonviváni.sk)

     Tánička ma na svojom blogu upútala receptom s perfektnou fotkou.Tak som poobdivovala, namaškratila sa a tak som musela vyskúšať.
Trocha som si musela recept prispôsobiť, lebo niektorých vecí sa mi zdalo priveľa. Ale na to som došla až počas varenia. Množstvá ingrediencií v originálnom recepte uvediem v zátvorke, ak sa líšia od toho môjho.




Čo na to:

1200 g krkovička s kosťou
   2  ks cibuľa                         ( 4 cibule)
 1/2 fľaše svetlého piva           (celá fľaša piva)
  6  strúčikov cesnaku             ( 6 hláv cesnaku)
1/3 údenej klobásy                 ( celá údená klobása)
 30  g údená slanina                ( 50 g údená slanina)
  1 PL dijon horčica                ( 1 PL plnotučná horčica)
  1 KL soli                              ( 1/2 KL soli)
 mleté čierne korenie

Ako na to:

Mäso vcelku umyjeme, osušíme a ostrým nožom priečne nakrojíme tromi rezmi do hĺbky až po kosť. Pláty nakrojenej krkovice nasolíme, ja som ich aj okorenila mčk. Potom pláty mäsa vo vnútri natrieme ešte horčicou. Použila som dijonskú, lebo plnotučnú som nemala, ale to snáď veľký rozdiel nerobí. 
Do medzier medzi pláty nastrkáme plátky slaninky, kolieska klobásy, tenšie pláty cibule a plátky cesnaku. 
Horčicou potrieme mäso aj zvrchu a celé to zaviažeme kuchynským motúzom alebo silikónovými sľučkami na potraviny. 

Do pekáča vložíme zopár plátkov slaninky pokrájanej na pásiky, na to kolieska cibule a na ňu uložíme batoh zviazanej krkovice, ktorý ešte zvrchu pokladieme kolieskami cibule, zopár celých strukov cesnakov vhodíme do pekáča len tak. 
Všetko zalejeme pivom, prikryjeme vrchnákom a dáme piecť do rúry pri 150°C jednu hodinu.

Ja som naliala iba 1/2 piva a chcela som neskôr doliať, ale keď som po hodine pečenia vybrala pekáč z rúry, zistila som, že mäso sa topí v šťave. Už som žiadne pivo nedolievala a práveže som musela polovicu šťavy odobrať. 

Po hodinovom pečení odoberieme vrchnák a zvýšime teplotu na 190°C. Ďalej pečieme odkryté a občas polejeme výpekom. Upečieme domäkka (ešte asi 30 min).


Ako prílohu som robila dusenú kapustu a knedľu, lebo už sme dávno nemali. Ale asi by sa lepšie hodili pečené zemiaky alebo ryža. Alebo možno kyslá dusená kapusta by nebola od veci... :-) kvôli tomu pivu.



Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...