nedeľa 19. októbra 2014

Slané kysnuté muffiny so syrom a s oškvarkami


          Priznám sa, že sa mi nechcelo babričkovať s prekladaním cesta na pagáčiky, aj keď sme všetci mali na ne chuť. "Odišla " mi už asi nadobro domáca pekáreň a tak som musela zamiesiť len tak halabala s ručným miesičom...drina. Ale nemusíte si predstavovať, že cesto bolo kropené mojimi slzami alebo potom :-)
Nechcelo sa mi vyberať zo šuflíka tú polku aparátu na zostavenie miesiča, preto som ho musela držať rukou. No tak teraz rozmýšľam, akú mašinu si mám kúpiť... novú pekáreň alebo nový robot, ktorý mi postavený na linke bude naporúdzi a tiež "skrášľovať" kuchyňu :-) ?
          Už som robila prieskum na nette... Bosch, Kenwood, iný? Moulinex už nie, ten mám a nič moc teda... Prijala by som aj dáke odporúčanie či radu od vás, ak máte skúsenosti s dobrou mašinkou...

Čo na to:

cesto:
350 g múky (1:1 -  polohrubá : hladká)
150 ml mlieka
    2 kopcovité PL kyslej smotany alebo bieleho jogurtu
  40 - (50) ml oleja
    1 žĺtok
 1,5 čL soli
 0,5 čL cukru
   1 PL ražného kvásku
 15 g čerstvého droždia

náplň:
150 g  strúhaného syra
150 g  oškvarkov
mleté čierne korenie (mčk)
mletá červená paprika (mčp)
soľ

ďalej:
olej na potretie
syr na posypanie
 

Ako na to:

Zo surovín vymiesime cesto a necháme ho pekne vykysnúť. Na pomúčenej doske ho trocha prepracujeme a rozvaľkáme ho na obdĺžnik. 

Oškvarky buď zomelieme, alebo ich nasekáme nožom. Ja som ich len trocha posekala, lebo som mala domáce a boli pomerne malé a bez dákych tvrdých častí. Syr postrúhame nahrubo. Muffinový plech vyložíme papierovými košíčkami.



Oškvarky rozvrstvíme na cesto, pomocou stierky ich rovnomerne rozotrieme (rozmiestnime) a posypeme postrúhaným syrom. Ja som použila mozzarellu a eidam, ale dá sa použiť hociaký iný podľa chuti. Posypeme soľou, mčk, mčp a zrolujeme


Cesto stočené do rolády pokrájame na cca 3 cm časti, na doske ich trocha upravíme do kruhovitého tvaru a kladieme do muffinových misiek.




Keď sú všetky jamky zaplnené, posypeme ich ešte syrom a jemne  pofŕkame olejom.



Dáme ich trocha dokysnúť niekam na teplé miesto a zakryjeme ich potravinárskou fóliou



Kým si pekne kysnú, vyhrejeme rúru na 190°C .  
Pred vložením muffinov do rúry priestor vysprejujeme vodou a muffiny upečieme do zlatohneda


Tu som jeden prekrojila, aby bolo vidno, aké sú v reze. A bola to dobrá hamka a vôňa ajajáááj :-)



2 komentáre:

Sabuliatko povedal(a)...

Ahojky, tak rcp vyskúšam podľa možností ešte tento týždeň :ň vyzerá fantasticky!!!!
a ešte moje "rady" - robot mám moulinex masterchef gourmet, 100% spokojnosť už cca 1,5roka.
Pekáreň mi stará pomaly ale isto odchádza po 3 rokoch Eta siesta, tak ma manžel potešil už novou -Eta duplica vital, s oboma som max spokojná, perfektne vymiesené cesto, úžasné chleby, v novej pekárni aj formy na bagety :)
pekný deň :)

nigina povedal(a)...

Áno, tento recept odporúčam vyskúšať, muffiny boli veľmi chutné a hodili sa nielen s mliekom ale aj s vínom či pivom. Fakt sú výrazné a chutili všetkým. Sabi, v tej duplice si robila aj kváskový chleba? aj v nej pečieš? Ja som DP používala iba na miesenie a pečiem v rúre. Tak zato mám aj tú dilemu, či sa mi viac oplatí DP alebo lepší silný robot.
Maj sa pekne a ďakujem Ti :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...