utorok 14. júla 2015

Zebra koláč ( od Reny Naty )

     Plánovala som Zebru robiť už dávnejšie, ale ja stále niečo plánujem a napokon na to zabudnem, lebo medzičasom už plánujem čosi iné. Ujeté, veď aj ja si to myslím. 
No ale dnes som len tak zvedavo prechádzala príspevkami na FB a odrazu taká šťavnatá fotečka...! No márnosť šedivá, veď Zebra! Reny Naty vychýrená česko-rakúska FB gazdinka, ktorá pečie krásne koláče... no a vyzeral fakt mňamovo. A práve nebol nikto doma, nik, kto by ma začal odhovárať od pečenia... Tak som sa vychytila a upiekla som ho... Všetko klaplo, všetko sedelo okrem jediného...Reny tvrdila, že je to rýchlovka. No ale ak sa niečo pečie hodinu, tak to asi veľmi pravda nie je. Ale hlavne že je to chutná Zebrička :-)
 

  Čo na to:

4 vajíčka
200 g kryštál. cukru
štipka soli
100 ml vlažnej vody
100 ml oleja
citrónová kôra
200 g hladkej múky
2 PL kakaa
2 PL múky
1/2 PDP

poleva:
100 g čokolády na varenie
  45 g masla
1 PL  oleja


Ako na to:

Oddelíme bielky od žĺtkov a bielky so štipkou soli šľaháme v mise šľahača, postupne prisýpame po troche kryštálový cukor. Keď začne byť sneh hustý, prilievame po častiach vodu a stále šľaháme. Minieme kompletne celý cukor i vodu. 
Potom začneme po jednom pridávať žĺtky a vždy aj trocha oleja. Na konci pridáme citrónovú kôru. Ja som nemala, tak som pridala malú ampulku citrónovej arómy. 
Kým sa šľahajú vajcia, odvážime a preosejeme múku s PDP.  Tú potom pomocou stierky vmiešame do vajcového snehu (nešľaháme, len  ručne vmiešavame).
Hmotu rozdelíme na dve časti . Do jednej vmiešame 2 PL múky a do druhej vmiešame 2 PL kakaa.
Do vymastenej silikónovej nádoby na biskupský chlebík ( nemusí byť silikónová ) kladieme do stredu plnú lyžicu bieleho cesta, do jeho stredu nasmerujeme lyžicu tmavého cesta, potom zas do jeho stredu lyžicu bledého cesta a tak pokračujeme, kým neminieme obe cestá úplne. 
Nádobu s cestom vložíme do rúry vyhriatej na 160 - 170°C a pečieme 1 hodinu. Zbytočne rúru neotvárame. Ku koncu pečenia (cca 55 min) skúsime pomocou špajdlíka, či je Zebra upečená... a necháme ešte tých 5 min. dobehnúť prípadne už vo vypnutej rúre. 
Potom koláč vyberieme a necháme chvíľku postáť. Vyklopíme ho na dosku s PNP a necháme vychladnúť. 

Pripravíme si polevu. Nie je to síce povinné, lebo aj Reny mala koláč zvrchu iba pocukrovaný, ale ja som ho chcela čokoládový a okrem toho som chcela minúť čokinu, ktorá mala už čochvíľa expirovať :-). 
Ja nie som príliš zbehlá v polevách, krémoch alebo teda priamo v koláčoch... Ale občas sa pritrafí niečo sladkého nekysnutého upiecť... a poleva sa hodí na všetko. Polevy sú rôzne, ale ja najčastejšie robievam takú jednoduchú, že nechám v miske  maslo s nalámanou čokoládou  roztopiť v mikrovlnke (MW). Potom obsah misky dobre vymiešam lyžicou, pridám olej a dám znova do MW (prikryté samozrejme).. na strednom výkone asi 1,5 min. 
Polevu hneď nanášame na povrch Zebry a rozotierame cukrárskou či pekárskou kartou. Necháme stuhnúť.






K tomu na tanieriku kopček šľahačky, šálku kávy a svätý pokoj :-)

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...