štvrtok 6. júla 2017

Zapekané palacinky s kuracím mäsom

     Palacinky sú dostatočne variabilné jedlo, aby sa nám neprejedli, i keby bývali na stole častejšie.
Uvedomila som si to dosť neskoro. Moja mama robievala palacinky vždy rovnaké a pre mňa to bolo úplne nudné jedlo. Navyše bývali mastné a to sa mi protivilo. Moja miera boli maximálne dve palacinky a viac by ich do mňa nedostali. Zato môj muž je z iného cesta. Asi z palacinkového. Nikto nestíha vypekať palacinky väčšou rýchlosťou, akou ich on je.
     Veľmi ma potešilo, keď som raz na jednom portáli našla iný recept na palacinky, ako som poznala z domu, vyskúšala som ho a hneď som si ho adoptovala. 😊 Palacinky neboli vôbec mastné, všetkým chutili a o odvtedy recept používam. Plním ich rôznymi sladkými plnkami (tvaroh, ml. orechy s cukrom, makové, kakaové, s krémom a pod.) ale máme radi aj naslano. Tu na blogu sú už niektoré uvedené, napr. tu, aj tu, alebo tu.


Čo na to:

Cesto na palacinky:
300 ml mlieka
    2 vajíčka
 štipka cukru
 soľ dľa chuti (asi 1/4 čL)
150 g  hladká múka
voda dľa potreby
65 ml oleja

Plnka:
3 ks grilované kuracie prsia
(alebo pečené, opekané)
niekoľko šampiňónov
2 PL oliv. olej
1 cibuľa menšia
1 mrkva
kečup
mleté čierne korenie
mletá červená paprika
pizza korenie
bazalka čerstvá
1/3 čL papriková pasta pikantná
soľ
cesnak
15 dg eidam alebo gouda (aj zmes)
  5 dg niva

Omáčka na zapekanie:
100 ml mlieka
   2 PL  kyslá smotana
   5 dg   niva
1/2 krabičky minimozzarella


Ako na to:

Do mlieka vyklepneme vajíčka, pridáme štipku cukru a vyšľaháme , pridáme soľ, kto chce, môže pridať aj trocha mletého čierneho korenia. Pridáme olej, znova rozšľaháme  a pridávame múku, ktorú zašľahávame. Vodou nariedime, aby cestíčko malo vhodnú konzistenciu. Múky môžeme pridať aj viac, v tomto prípade je celkom vhodné robiť palacinky z hustejšieho cesta, hrubšie ako bežne.
Cestíčko vyšľaháme dohladka a necháme ho odležať aspoň 1/2 hodiny. 
Panvicu pomastíme len pred prvou palacinkou, ostatné palacinky už olej potrebovať nebudú. Upečieme potrebné množstvo palaciniek (podľa plnky - na 1 palacinku 2 PL plnky; zvyšné cesto môžeme zriediť vodou! pridať a urobiť palacinky nasladko ). 

Plnka: Na oleji speníme nadrobno pokrájanú cibuľu, pridáme naplátkované šampiňóny, mrkvu postrúhanú na jemných slzičkách, osolíme, chvíľku miešame a podlejeme niekoľkými lyžicami vody, okoreníme mletým čiernym, trochou oregana alebo bazalky. Podusíme chvíľu, po odparení vody pridáme bajočko kečup podľa chuti. Ešte dochutíme cesnakom. 
Grilované kuracie prsia zomelieme (ja som ich nahrubo mixla robotom) a pridáme do pripravenej zmesi. Do vychadnutej nastrúhame syry, dochutíme pizza korením a paprikovou pastou, prípadne ešte ďalším cesnakom, ale fantázii sa medze nekladú.

Palacinky natrieme plnkou a stočíme. Rozkrájame ich a poukladáme tesne vedľa seba do pekáča alebo do jenskej misy. Môžu sa aj troška prekrývať. 



Na palacinky nanesieme zapekaciu omáčku, ktorú pripravíme zmiešaním mlieka, smotany a postrúhanej nivy. Na poliate palacinky rozhodíme poprekrajované mozzarellové guľôčky (alebo plátky mozzarelly).


V rúre zapekáme na 180°C  asi 20 minút.


Podávame zatepla, so zeleninovým šalátom, ale dobré sú aj zastudena. Môžu sa podávať ako jednohubky rozkrájané na 1,5 cm kúsky.


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...