pondelok 9. augusta 2010

Dvojfarebná knedľa




Čo na to:

450 g múky (polohrubá + hladká...viac polohrubej), 1 žĺtok, necelá 1/2 kocky droždia, 1 rovná čL kryšt.cukru, 1 plná čL soli, 1/4 l vlažného mlieka, 2 PL oleja, 1/2 čL červenej papriky

Ako na to:


Múku dáme do misy, uprostred urobíme jamku a do nej nasypeme cukor, rozdrobíme droždie. Zalejeme to asi polovicou vlažného mlieka a zamiešame. Po malej chvíli pridáme zvyšok mlieka spolu s žĺtkom, osolíme a miesime cesto. Ja robievam trocha redšie cesto, lebo potom je knedľa mäkšia, hebkejšia, a preto som pridala ešte asi dve lyžice vody (to odoka) , miesime aspoň 7 - 8 minút, aby sa cesto čo najviac prevzdušnilo. V tejto fáze môžeme dať už cesto prikryté kysnúť niekam na teplé miesto, pravdaže ak chceme jednofarebnú knedľu.

Ja som si práve ku koncu miesenia spomenula na tú dvojfarebnú knedľu z relácie Bez servítky a keďže v našej kuchyni sa farbičky nenachádzajú, skúsila som miesto farbiva červenú papriku. Rozpustila som ju v oleji (no vlastne som len dala papriku na 1/3 cesta, ktoré som oddelila od pôvodného a priliala k tomu olej). Toto farebné cesto som ešte trocha premiesila, aby sa paprika rozptýlila a olej tomu dosť pomohol.

Obidve cestá dáme vykysnúť (asi 30 - 40 minút). Na pomúčenú dosku vyklopíme biele cesto, rozvaľkáme valčekom na obdĺžnik. Farebné cesto tiež vyvaľkáme a nemusíme sa s tým nijako babrať. Capneme ho na biele cesto, trocha ho na ňom ponaťahujeme a celé pevne stočíme. V polovici závin prekrojíme a konce trocha stiahneme dole, upravíme. Rukami sformujeme do požadovaného tvaru a prikryté utierkou necháme ešte podkysnúť cca 10 min.

Do hrnca dáme vodu asi do výšky 3 cm, vložíme dnu parák a vyložíme ho papierom na pečenie (knedle potom naraz vytiahneme za rohy papiera). Keď voda vrie, vložíme dnu knedle, zatvoríme a stiahneme teplotu na minimum. Po 20 minútach sú knedle hotové. Po vybratí ich popicháme a povrch potrieme olejom.
Nekrájame hneď, nech sa trocha aklimatizujú na okolie :)) a potom pokrájame niťou.

Papriku v knedle cítiť len minimálne. Ja som tieto knedle robila k plnenej paprike a pasovalo to k sebe :)




1 komentár:

Amelie povedal(a)...

to vypadá nádherně, díky.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...