nedeľa 11. januára 2009

Fantastické kuracie prsia na smotane

    Aj keď si myslíte, že recept je notoricky známy, ja ho uvediem. Aj praženica je notoricky známa, a minule na Spektre varili dvaja chýrni kuchári práve praženicu. :)  My toto jedlo proste milujeme, je fantasticky dobré.


 Čo na to:

2 páry kuracích pŕs,
veľká cibuľa,
5 strúčikov cesnaku,
1 chilli paprička,
olej, soľ,
červená prášková paprika sladká,
1/2 lyžičky mletého korenia,
1 čL vegety,
1 šľahačková smotana,
 citrónová šťava

Ako na to:

Cibuľu pokrájame na malé kúsky, cesnak na plátky a dáme osmažiť na olej (stačí slnečnicový) . Potom  k tomu pridáme  prsia pokrájané na také väčšie kúsky a miešame. Mäsko zbelie. Primerane osolíme, pridáme červenú papriku, chilli papričku, korenie a pomiešame. Chvíľu to celé restujeme.


Parádne to vonia, tak si to užijeme a potom to podlejeme vodu asi do troch štvrtín a miešame a necháme to dusiť pod pokrievkou. Keď tá dobrota tak dobre vonia, musíme poriadne prehĺtať, aby nám slinky netiekli kútikmi.

Keď je už  mäsko mäkké, tak  si nalejeme šľahačku do misky a do nej dáme asi 3 čL hladkej múky a prešľaháme metličkou,  aby nezostali v zátrepke hrudky. Potom zátrepku nalejeme k  mäsu a povaríme pár minút. Nakoniec  ešte dochutíme citrónom do finálnej podoby.



 Pozri aj tu 

P.S. Odkazujem anonymovi (alebo anonymom), ktorý nevie "stráviť" (nevedia "stráviť") prídavné meno ´fantastické´ v názve tohto postu, založte si svoj vlastný blog a v ňom si hoc aj každé jedlo označte za fantastické. A vaše návrhy, ako mám nazvať jedlo, tým pádom zužitkujte na svojom vlastnom blogu. Uvarte, odfoťte, napíšte post, vložte fotky. A potom čakajte na reakcie tých najmúdrejších vševediacich Kecalov, ktorí vám prídu povedať, čo ste zač a poradiť, lebo oni sa vyznajú vo všetkom!
No a ja vás mám na háku, anonymkovia, ktorí sa na blogy chodíte odbavovať, aby ste si zdvihli svoje sebavedomie!

10 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Beáta,
preco si myslís, ze tento recept je fantastický?
Je presne taký ako vsetky ostatné a ich autori sú
viac sebakritickí!
Myslís, ze si objavila Ameriku?
Tak dievca, to sa poriadne mýlis.

nigina povedal(a)...

Milý Anonymous :-),

1) nie som Beáta, ale nevadí... ;-)

2) nemyslím si, že recept je fantastický, fantastické je to jedlo, nám veľmi chutí, a preto ho ospevujeme... A napísané to je aj v úvode článku.

3) Amerika už bola objavená, takže našťastie, nie je to na mne :-D

4) Ja sa občas mýlim, tak ako hocikto iný (alebo že by okrem teba?).. ale vraj - mýliť sa je ľudské

5) A teraz si ty na rade, anonymous, priznaj, že si sa sem prišiel "odbavovať" a zvyšovať si vlastný pocit dôležitosti :-D :-D deptaním iného... Nejak sa ti to nepodarilo, nezdeptal si ma. Maj sa pekne, Fantomas :-)


Zuzka povedal(a)...

Náhodou aj pre mňa je toto jedlo FANTASTICKÉ.
Moja mama ma ho učila rovnako. Mňam. :)

nigina povedal(a)...

Zuzi, vďaka :-) Aj mňa ho naučila mama a celú prípravu som videla aj na tv-stanici Paprika, kde to robil nejaký maďarský kuchár. Tak nebolo to nič nového, ale on to varil v prírode, niekde v horách. Skvelá pochúťka :-)

Unknown povedal(a)...

Mnam aj ja milujem kura na smotane. Je proste "fantasticke na vsetky sposoby. Tenro recept nepoznam, robim trocha inak, preto musim vyskusat.

Anonymný povedal(a)...

Toto jedlo je fantasticke a mnam, dakujem ze ste mi ho pripomenuli. Manzel si zajtra pochuti. Ale urobim k tomu knedlu, lebo mam novu pekarnicku :).
Jana / nemam sa ako prihlasit :)

nigina povedal(a)...

Ďakujem za návštevu aj za komentík, Janka :-) Ja k tomuto jedlo robievam najčastejšie halušky, tie múčne. Moja mamina ich volala nokerle :-) no neviem ich správny názov. K novej pekárničke ti gratulujem !

Anonymný povedal(a)...

mNAM MILUJEM TO JEDLO,,,, MOJA MAMKA HO ROBILA OD MALA.. MOJE TOP TOP JEDLO ZO VšETKYCH A EšTE S DOMACIMI HALUšKAMI..... NANESTASTIE MOJ MANžEL HO MOC NEMA RAD TAKžE SOM HO DLHO NEROBILA... ALE TERAZ KED SOM POZRELA FOTKY LEN SA MY TAK SLINKY ZBIEHALI TAKžE IDEM NATO ... MOJ MANžELIK DNES SA DNES BUDE MUSIET PRISPOSOBIT :) :D

Unknown povedal(a)...

moje najobľúbenejšie a skutočne fantastické.

Anonymný povedal(a)...

Tak tomuto sa povie pablb uderený😁

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...