utorok 4. septembra 2018

Obrátený slivkový koláč s jogurtom a so smotanou

     Strašne jednoduchý koláč, buď pre začiatočníkov alebo pre lenivcov, alebo aj, aj ... Ale v jednoduchosti je krása a koláč je chuťovo veľmi fajn. Nechcelo sa mi veľmi vypekať celé toto horúce leto, takže po dlhšej dobe nepečenia som konečne urobila niečo aj sladké. Ale nepretrhla som sa 😃ako vidno. 
         Suroviny v recepte sú na plech strednej veľkosti, takže ak nechcete mať koláč príliš nízky, dajte o jedno vajo viac, o pár lyžíc múky tiež a vlastne trocha viac zo všetkého... přiměřeně 😄😇 Ja som však robila na želanie nízky šťavnatý koláčik. A treba ho nechať odstáť v chlade, aby sladká šťava z ovocia prestúpila zdola nahor. No ale potom si dáte do raťafáka a pri jednom kúsku iste nezostanete, i keď teda je to len taká obyčajná rýchlovka.


Čo na to:

10 PL kryštálový cukor
  3 vajcia
12 PL polohrubá múka
12 PL mlieko
  3 PL olej
  1 bal prášok do pečiva (PDP)
  1 PL kakao
  3 PL detská krupica
  3 PL kryštálový cukor
  1 KLškorica

na dokončenie:
250 g kyslá pochúťková smotana
250 g grécky biely jogurt
práškový + vanilkový cukor podľa chuti

Ako na to:

1) Plech vyložíme papierom NP, rúru nastavíme na 200°C.
2) Slivky (alebo iné vhodné ovocie) umyjeme, vykôstkujeme a rozložíme na plech tesne vedľa seba.


3) Slivky na plechu posypeme 3 - 4 PL cukru, škoricou a vložíme do rúry, kde ich necháme piecť 10 
     minút (200°C).
4) Vajíčka vyšľaháme s cukrom (10PL) dopenista, pridáme mlieko a olej a nakoniec vareškou už len vmiešame polohrubú múku spolu s PDP.
5) Plech po 10 min vyberieme, slivky posypeme detskou krupicou (ja som dala špaldovú).
6) Slivky polejeme asi polovicou, prípadne 2/3-nami cesta (cesta je dosť málo). Do zvyšného cesta primiešame kakao, dobre rozmiešame a cikcakovito nalejeme na bledé cesto. Dáme naspäť do rúry a pečieme 15 minút.


7) Upečený koláč necháme celkom vychladnúť, 


stiahneme z neho PNP a koláč vrátime do plechu. Kým koláč chladol, zmiešali sme smotanu s jogurtom a cukrami a navrstvíme na studený koláč v plechu. 


Dáme odstáť do chladničky, aby sa chute v koláči lepšie prepojili a mali sme šťavnatý koláč.


Smotanová vrstva presiakne do koláča, čím povrch stuhne a nebude sa rozlievaťz koláča. Kto má rád škoricu, môže smotanovú vrstvu poprášiť zmesou škorice a práškového cukru.


1 komentár:

Eva Boťanská povedal(a)...

Až sa mi slinky zbiehajú...:)) Tento rok som piekla kysnutý slivkový koláč tak často, ako doteraz ešte nikdy ale takýto som ešte ani nevidela. Vyzerá veľmi dobre a určite aj tak chutí. Hneď by som ho vyskúšala a ak budem mať ešte slivky, tak vyskúšam. Pekný deň.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...