sobota 31. januára 2009

Hríbovica



 Čo na to:

7-8 ks čerstvých(alebo zmrazených) pekných suchohríbov alebo dubákov,
1 väčšia cibuľa,
3 stredné zemiaky,
1 - 2 mrkvy,
pol kalerábika,
4 PL krúpov ( veľké krúpy),
3 PL oleja,
2 čL hladkej múky,
mčk,
soľ,
vegeta,
bujónová kocka Knorr,
petržlenová vňať

Ako na to:

Všetku zeleninu očistíme, umyjeme ju i hríby pod tečúcou vodou. Zemiaky i hríby pokrájame, mrkvu i kaleráb nastrúhame na najväčších okách strúhadla a dáme variť do osolenej vody.
Extra v inom hrnci si uvaríme krúpy (ja ich varím v tlakovom hrnci :) vždy ich uvarím trocha viac a potom z nich odoberiem potrebné množstvo a zvyšné rozdelím do mikroténových sáčkov - vždy asi 4 kopcovité lyžice na jedno varenie polievky - a dám zmraziť) v osolenej vode.

Pripravíme zápražku z oleja, cibule a múky, nalejeme ju do hrnca k uvarenej zelenine a varíme ešte asi 5 minút, vložíme uvarené krúpy, pridáme aj bujónovú kocku, vegetu a trocha mčk. Do hotovej pridáme kocku mrazenej vňate alebo čerstvú, ak máme. Pri servírovaní môžeme priamo do taniera namlieť čierne korenie podľa chuti.

   Keďže čerstvé hríby nemôžeme mať veľmi často a zo sušených to nie je ono, tak v hríbovej sezóne som si urobila polotovar - podusila som hríby na cibuľke, osolila, okorenila, nechala vychladiť a zase som ich naporciovala do mikroténových saklov, aby hríby v jednom sakli boli na jednu polievku. Tieto porcie som dala do tetrapakových krabíc od džúsov. Je to lepšie na skladovanie ako mrazenie surových hríbov, lebo takto zaberú menší objem ako kostrbaté zmrazené sakle surových hríbov.


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...