nedeľa 17. marca 2013

Kokosové buchtičky (recept od čistinky)



Toto famózne jedlo nedokážem popísať tak, aby som nepoužila samé superlatívy. Niekto by si potom mohol pomyslieť, že nekriticky vychvaľujem svoje dielo...  Nie, ozaj nie. Recept na túto lahôdku má na svojom blogu Tánička, ja som sa ním  inšpirovala. Naozaj v y n i k a j ú c e !

Čo na to:


Cesto:
400 g polohrubá múka
50 ml olej
200 ml mlieko
1 vajce
20 g droždie
1 lyžica cukru
štipka soli

Zálievka: 400 ml mlieko
100 g maslo

Posýpka:
100 g práškový cukor
1 vanilkový cukor

Ako na to: 

Cesto na buchtičky pripravíme v DP klasicky ako bežné kysnuté cesto. Bohužiaľ, robila som iba z polovičnej dávky.
Cesto rozdelíme na 4 valčeky a tie pokrájame na malé buchtičky.


Tie ukladáme do hlbšieho pekáča s PNP.
Zakryjeme utierkou a v teple necháme ešte kysnúť. Rúru nastavíme na 200°C.
Pred vložením do rúry buchtičky zalejeme zálievkou,
 ale vlievame ju postupne, počkáme aby sa zálievka rozliala pomedzi škáry naukladaného cestíčka. Buchtičky by mali byť ponorené v zálievke asi do 4/5-tín.


Potom buchtičky posypeme posýpkou - ja som časť cukru nahradila kokosom, lebo nemám rada presladené veci

Cukru som nedala až tak veľa, ale pridala som kokos... teda posypané cukrovo-kokosovou zmesou.


Pekáč dáme do rúry a pečieme pri 200°C asi 20 minút a potom pri 180°C dopekáme, kým sa mlieko nevsaje a zvrchu sa neurobí krustička.. asi 30 minút.
    
Zvláštne bolo sledovať buchtičky pri pečení, ako vybehli z toho mlieka a rástli a nádherne kokosovo zaváňali... vyzeralo to nádejne... mala som z toho super náladu :-) veď keď sa darí.. :-)



Kým sa pečú buchtičky,  robíme  krém. Po otvorení plechovice kokosového mlieka som bola v pokušení ho len tak vymaškrtiť, ale odolala som. 

A veru som dobre urobila, lebo krémik z neho je ako mana nebeská... a keď som pridala rum, tak... no paráááda... a pozerám, buchtičky už takmer hotové. Kým som pripravila stôl, tak už boli. Tu sú na fotke... chutné, chrumkavé krásavice s krustičkou a cestíčko ako páperie...
  

Kokosový krém:                       
400 ml kokosové mlieko
100 g cukor
1 lyžica kukuričného škrobu
50 ml rumu
50 g maslo

Kokosové mlieko s cukrom a škrobom privedieme k varu, krátko povaríme, odstavíme, pridáme rum a zjemníme maslom. Pritom krém stále šľaháme metličkou. 


Krém nie je hustý, je to vlastne omáčka na dukátové buchtičky.
Buchtičky servírujeme s týmto famóznym krémom.


 Naozaj skvelá dobrôtka.

1 komentár:

Táňa povedal(a)...

ďakujem krásne :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...