sobota 27. júna 2015

Milánske hovädzie rezne


      Neviem, prečo sa toto jedlo volá "milánske", ale mama i babina ho robievali a volali ho roštenka :-) . Kým som bola malá, bolo mi to jedno, nerozumela som tomu a hlavne, že jedlo chutilo. Keď som trocha pričuchla ku gastronómii a zistila, ako sa mäsá delia a nazvývajú, došlo mi, že o žiadnu roštenku v tomto prípade nejde. Ale moje námietky zostali nevypočuté, lebo asi zvyk je železná košeľa. I keď recept sa dá samozrejme urobiť aj z roštenky. 
     Toto jedlo ja nerobievam často, lebo môj muž nemá rád hovädzinu od detstva. Ani ja nemám rada králika a kvôli nemu ho občas robievam. No ale voláme ho inak ako kedysi u nás doma u mamy.

Čo na to:

hovädzie stehno
cibuľa
cesnak
soľ
mleté čierne korenie
olej
vývar
šampiňóny
rozmarín
bazalka
petržlenová vňať
červené víno
trstinový cukor
maslo


Ako na to:

Hovädzie mäso nakrájame na rezne, ktoré zľahka naklepeme, okoreníme a osolíme a necháme chvíľu postáť. Potom ich jemne obalíme v múke a prudko orestujeme na niekoľkých lyžiciach oleja.
Opečené rezne vyberieme a prikryté necháme zatiaľ čakať. Do panvice po opekaní vsypeme cibuľu pokrájanú nadrobno a restujeme, pridáme aj trocha masla a paradajkový pretlak. Chvíľu spolu restujeme a potom pridáme šampiňóny pokrájané na plátky. Trocha posolíme a okoreníme hrubo mletým korením. Po orestovaní podlejeme vývarom a vložíme plátky mäsa, posekaný rozmarín a bazalku. Mäso udusíme domäkka. (Ja som použila tlakový kastról a dusila som  cca 30 min. + chvíľu bez pokrievky, netlakovo. V bežnom hrnci treba dusiť minimálne 1 - 1a1/4 hodiny) . Pred dodusením pridáme červené víno a redukujeme, kým šťava získa správnu konzistenciu. Šťavu zlejeme a mixneme ponorným mixérom, dochutíme trstinovým cukrom, orieškom masla, prelisovaným cesnakom a ak treba aj soľou a korením. 
Šťavu nalejeme späť na rezne, ešte chvíľku necháme prebublať a odstavíme. Môžeme posypať petržlenovou vňaťkou. Podávame s cestovinou.


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...