štvrtok 9. novembra 2017

Vrstvené fašírkové hniezda


     Fašírky nemusíme vždy len vyprážať alebo robiť na grile. Dosť často ich pečiem v muffinovej forme, ale dajú sa aj jednoducho na plechu s papierom na pečenie. Jedna známa ich robieva takto na plechu ako jedlo z jedného pekáča. Zaujímavosťou pri tomto recepte je vrstvenie. Výhodou je zasa to, že máte naraz hotové celé jedlo i s prílohou a počas jeho pečenia máte frei, alebo čas na nejakú inú prácu. Verte mi, že takto pripravené fašírky nie sú mastné a kompletné jedlo nezaťaží trávenie. Urobila som k tomu kapustový šalát z bielej i červenej kapusty, cibule, uhorky. Premiešala som ho s dressingom z kyslej smotany a trochou majonézy. Šalát som zabudla odfotiť, lebo sme mali návštevu a nechcela som trapošiť pri stole s foťákom.


Čo na to: 

600 g mleté mäso 
3 vajíčka uvarené natvrdo
1,5 cibule (alebo jedna veľká)
2 - 3 strúčiky cesnaku
3 stredné zemiaky
150 g tvrdého syra (eidam, gouda, ementál ap.)
soľ, vegeta, mleté čierne korenie (mčk)
majorán (nebolo v recepte, ale no, dala som..)
majonéza (ja som nedala)
masť na vymastenie pekáča
5 - 6 veľkých zemiakov
trocha celej rasce

kapustový šalát:
1/2 väčšej cibule
1/4 malej hlávky červenej kapusty
1/4 malej hlávky bielej kapusty
1 šalátová uhorka
2 rajčiny alebo zopár cherry rajčín
soľ, mčk, jablkový ocot, kr. cukor
kyslá pochúťková smotana (zakysaná)
2 PL majonézy (i viac, podľa chuti)

Ako na to:

Mleté mäso osolíme, pridáme mčk, vegetu (ak používate), prelisovaný cesnak, a polovicu nahrubo postrúhaného syra. Ja som okrem toho pridala aj 1 ČL červenej papriky a majoránku. Majorán do mletého mäsa nedať by mi prišlo ako nedať bazalku do špagiet. Takže majoránka musí byť. Všetko spolu dobre spracujeme na jednotnú zmes.
Veľký hlboký pekáč vymastíme masťou. 
Mäsovú zmes rozdelíme na 6 častí a mokrými rukami sformujeme z nich mäsové gule, ktoré potom roztlačíme na placky a ukladáme na plech.
Cibuľu pokrájame nadrobno a navrstvíme ju na jednotlivé placky. Vajcia natvrdo postrúhame nahrubo a navrstvíme ich podobne ako cibuľu. Podobne na tom istom strúhadle postrúhame aj 3 surové zemiaky a máme ešte postrúhaný syr, ktorý použijeme až nakoniec.
Takže tretie vrstvenie bude zo zemiakov, ktoré na kopčekoch pekne utľapkáme.


Kým mi napadlo fotiť postup, už som mala nejaké vrstvenia na mieste, ako vidieť aj z fotky. No snáď je vrstvenie trocha vidieť na tých štyroch plackách z pravej strany.


Takže dokončíme tretiu vrstvu, ktorou sú zemiaky. Trocha ich osolíme.



Zvyšné veľké zemiaky pokrájame na osminky a poukladáme ich okolo mäsových gúľ. Snažíme sa zemiakmi ich pekne obkolesiť čo najtesnejšie, aby vyzerali ako hniezda. Zemiakmi vyplníme každé jedno miestečko v pekáči. Upečené krumplíky idú na dračku, nepoznám nikoho, komu by nechutili. 



Pred vložením do rozohriatej rúry (180°C) gule mierne posypeme strúhaným syrom. Cvrkneme na ne trocha oleja, ale šetríme, nechceme mať premastené zemiaky plávajúce v mastnote. Podľa originál receptu sa teraz mala dať lyžica majonézy na každý kopček. Toto som vynechala, lebo mi to prišlo zbytočné a zbytočne kalorické. Takže pečieme asi 45 minút.


Potom vyberieme hniezda znova posypeme zvyšným syrom. Ja som ešte poprevracala zemiaky, lebo zhora sa mi zdali málo upečené. Pekáč vrátime späť a dopečieme ešte 10 -15 minút so zapnutým ventilátorom.


Neskoro mi napadlo, že keby som jedlo posypala posekanou petržlenovou vňaťou alebo cesnakom medvedím, vyzeralo by to sviežejšie, farebnejšie. No čo už? Tak nabudúce...


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...