piatok 2. marca 2018

Pomaly pečená kačica s dusenou kapustou a knedľou


     Kačicu často nerobievam. Nejako veľmi nám nechutí, my preferujeme kurence. Spomínam si, že raz niekdo v práci vybavil domáce, vraj kŕmené kačice u chovateľa. Tiež som sa nechala zlákať a zapísala som sa do zoznamu záujemcov a zaplatila som. V deň, keď kačice priviezli, som bola práve PN a keď som sa vrátila do práce, kačice boli pravdaže už rozobraté. Moju kačicu dali do mrazničky. Keď som ju odtiaľ vybrala, veľmi som sa čudovala. No povedala som si, že čudne vyzerá asi preto, že je zmrazená. Ale po rozmrazení tiež vyzerala čudne, po upečení ešte čudnejšie a keď malá dcérka porozprávala medvedíkovi, že na obed bude papať "kapussstu, nedle a malé kuliatko", tak to už bolo jasné bez debaty. Pamätám si, že tú kačicu sme zjedli všetci štyria na obed a veľmi najedení sme od stola nevstali. Mužovi sa tiež nepáčilo, no a ja som sa zaťala, že už sa s kačicou babrať nebudem. 
Ale nedávno sa cestou domov zastavil na nákup a zavolal mi, či nemá kúpiť kačicu. Povedala som mu, že nemá, veď kačice sme zatratili. No a napriek tomu, keď som vybaľovala nákup, našla som kačicu. Nezmrazenú. Nevyzerala ako strašiak. 😄


Čo na to:

kačica
soľ
rasca
dve menšie jablká
kúštik masla

Ako na to:

Kačicu dobre poumývame zvonka i znútra. Obzrieme, či má kačica dobre urobenú depiláciu a prípadné nedostatky odstránime. Potom ju osušíme papierovými utierkami a dobre osolíme. Dáme ju do misy, misu prikryjeme fóliou alebo vložíme do väčšieho sakla a necháme v chlade až do druhého dňa.
Pred samotnou prípravou kačicu opláchneme, znova poutierame a znova osolíme. Nezabudneme pravdaže na na brušnú dutinu, ktorú dobre soľou vytrieme a pridáme aj vhodné korenie. Ja som dala rascu a dnu som pridala rozštvrtené jablká. Keby som mala čerstvé bylinky, dala by som rozmarín, ale nebol. Do otvoru kačice som rukou vmasírovala aspoň trocha sušeného. Takže osolenú, orascovanú kačicu vložíme do hlbšieho pekáča slabo vytretého maslom. Prikryjeme pokrievkou a dáme do rúry nastavenej na 130°C. Nič nepodlievame. Hodinu či 1,5 hodiny si kačicu nevšímame. Potom ju otočíme na druhú stranu, znova prikryjeme a pečieme zasa rovnako. Potom otvoríme pekáč, zlejeme podstatnú časť výpeku do nejakej rajničky a kačicu dáme piecť už bez pokrievky. Ja som ju prehodila do plytšieho vyhriateho  pekáča a poliala zvyšným výpekom z pôvodného pekáča.  Zvýšime teplotu pečenia na 180 - 190°C a kačicu dopečieme do žiadanej farby, dochrumkava. Počas dopekania stále podlievame, prípadne potierame povrch maslovačkou.
Upečenú kačicu vyberieme z rúry a nevypneme ju. Čiastočne vychladnutú kačicu  rozporciujeme nožnicami na hydinu, vložíme späť do pekáča, pridáme trocha vody a odloženého výpeku. Vrátime späť do rúry a dáme tomu ešte pár minút, aby sa mäso znova zahrialo a koža bola chrumkavá.



Kapusta: https://nasavareska.blogspot.sk/2013/11/pecena-marinovana-krkovicka-s-dusenou.html

Knedle: https://nasavareska.blogspot.sk/2013/05/parena-knedla.html



2 komentáre:

Eva Boťanská povedal(a)...

Aj som sa pobavila na tom tvojom príspevku, ale kačička vyzerá parádne aj kapusta a knedľa, veru by som sa nedala dlho ponúkať, mám rada toto jedlo aj keď u nás tak ako aj ty píšeš sa neteší kačica veľkej obľube. Páči sa mi ten postup prípravy, hlavne pečenie, musím to niekedy vyskúšať. Ahoj

nigina povedal(a)...

Evka, ďakujem za koment :-) Pravdaže, vyskúšaj pomalé pečenie, nie je s tým veľa práce, snáď len pri dokončovaní trocha. Fajn je, že sa takto vypečie veľa tuku a potom to mäso nie je vyslovene mastné. Mne len akosi prekáža taká zvláštna štruktúra tej kačaciny.Ani to neviem logicky zdôvodniť, snáď mi to pripomína divinu alebo som konzervatívna najskôr. Ahoj Evka, pekný deň! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...