piatok 7. novembra 2014

Gyros roštenka

      V poslednom čase som mala neprekonateľnú chuť na hovädzinu. Robievam ju len málokedy, a to vďaka mužovi, ktorý ju zas pre zmenu neznáša. Priznám sa, rozčuľujú ma jeho komentáre ohľadom hovädziny. Nechápem, že mi chce vnucovať svoj názor na hovädzie mäso ešte aj pri objednávaní v reštike. 
No ale minule som neodolala a kúpila peknú roštenku. Nie veľa, lebo veď to nie je najlacnejšia záležitosť a myslela som, že odporca hovädziny nebude mať na ňu slinu. Ale asi mal, lebo teda riadne "dusil".
  

Čo na to:

4 rezy roštenky
soľ
mleté čierne korenie (čerstvo zomleté)
gyros korenie
kayen korenie
trocha rozmarínu
1 KL sójovej omáčky
veľká cibuľa
1 strúčik cesnaku
 trocha hladkej múky
olivový olej
1 rez masla
1/2 -1 frťan koňaku

Ako na to:

Plátky roštenky naklepeme úplne zľahka, jemnučko a postačila by aj tupá strana noža, ktorou by sme mäsko nahusto pobúchali. No ale ja som použila bežný klepáč, a preto len tak jemnulinko ťuk, ťuk.
Na jendnotlivé plátky namelieme čierne korenie, sypneme gyros, kayen a ukladáme do uzatvárateľnej nádobky.
Na každý plat rozotrieme trocha zmesi pripravenej z oleja a sójovky. Nakoniec z vetvičky rozmarínu namrvíme zopár lístkov, nádobku uzavrieme a necháme v chladničke odpočívať 1 - 2 dni.

Pred samotnou prípravou necháme roštenky postáť na linke pri izbovej teplote aspoň pol hodku. 
Rozpálime panvicu, kvapneme trocha oleja len ak sme to s olejovou marinádou neprehnali a dáme opekať roštenky (ak vám roštenky neplávali v oleji). Opekáme ich prudko a krátko z obidvoch strán. 
Opečené ich vyberieme do taniera, v ktorom máme pripravený list alobalu a roštenky doň zabalíme. Takto ich vložíme do zapekacej misy, prikryjeme a dáme do rúry na cca 15 minút. 

Zatiaľ pokrájame cibuľu nadrobno a  do výpeku sypneme asi 1 KL múky, ktorú orestujeme, potom pridáme cibuľu a pokračujeme v restovaní. O chvíľu sypneme dnu trocha gyros korenia, prilejeme pohár vývaru, pol frťana koňaku a trocha povaríme. Pred dokončením šťavu dochutíme soľou, prípadne podľa svojej chuti korením a odstavíme. Už do nej len pretlačíme strúčik cesnaku. Komu cesnak vadí, môže ho vynechať alebo z pozdĺžne prekrojeného strúčika vyberie stredový klíček a takto ho prelisujte do jedla. V odstavenej šťave necháme roztopiť kúsok masla. Ak treba, sósik trocha nariedime vývarom.

Roštenky vyberieme z rúry a mäso i šťavu z alobalu vložíme do pripraveného sósu. 
Podľa mňa najlepšou prílohou k roštenke sú zemiaky, zeleninový šalát a do šťavy za lyžičku tatarky. Mňam, 
dala by som si to znova :-)

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...