sobota 19. decembra 2009

Spekulky

Z tohto pečivka som celkom uveličená. Piekla som ho prvýkrát, hoci som sa naň chystala už dávno. Je to chrumkavé a jednoduché a práve preto perfektné, presne podľa môjho gusta.


Čo na to:
1 hrnček ovsených vločiek, 1 hrnček hladkej múky, 1/2 hrnčeka kryštálového cukru, 1/2 hrnčeka kokosu, 150 g masla, 3 PL mlieka, 3 PL medu, 1 čL kakaa, 1 čL škorice, 1,5 čL sódy bikarbóny, 2 hrste vlašských orechov, 1 hrsť nelúpaných mandlí,
Možno pridať kandizované ovocie podľa ľubovôle, čokoládu nahrubo posekanú atď.
Ja som dala pomarančovú kôru. Tú som mala pripravenú už skôr, čítala som o jej príprave tuším na Apetitonline alebo ... veru si nie som istá.

Ako na to:
V rajnici nahrejeme maslo, med a mlieko, pridáme kakao a škoricu.
Do misky dáme vločky, kokos, múku, cukor a pridáme tekutú medovú zmes. Varechou dobre rozmiešame. Nakoniec pridáme ešte ďalšie prísady podľa svojho uváženia, napr. čokoládu posekanú nahrubo. Ja som čokoládu nedávala, ale pridala som asi 1,5 hrste vlašských orechov a a 1 hrsť nešúpaných mandlí, nahrubo pomletých. A úplne nakoniec pridáme 1,5 čL sódy bikarbóny. Všetko dobre premiešame. Len tak varechou.

Vyhrejeme rúru na 170 °C. Na plechy s papierom na pečenie kladieme lyžičkou malé kopčeky. Nechávame medzi nimi väčšie vzdialenosti, lebo sa roztečú. Pečieme pri 170°C asi 8 - 10 minút. Môžeme ich pofŕkať čokoládou, ale nie je to nutné.
Piekla som ich znova, no už to bolo zasa trolinka iné. Okrem orechov a mandlí som pridala semienka ... ľanové a sezamové a tiež som pridala posekané figy. Musela som pridať ešte lyžicu mlieka i medu, aj tak to bolo husté. Dávala som aj väčšie rozostupy, ale teraz nebolo treba až toľko, keďže bolo veľmi husté. Vyzerali ako také cookies. Na chuť sú tiež rovnako dobré. A vonku v krabici na balkóne nejako nabrali vlhkosť a už to nie sú tvrdšie chrumkáče, ale mäkšie chrumkáče.


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...