nedeľa 3. januára 2016

Vanilkové apetiťácke rohlíčky ( z časopisu Apetit )

     Možno tu na blogu už vanilkové rožteky mám, ale nechce sa mi hľadať a ak tu sú, tak to je recept od mojej mamky. No a tento recept je podľa časopisu Apetit.
Ani som ich pôvodne nechcela robiť, lebo neboli nejako extra v obľube. Mala som však nemletých priveľa orechov a chcela som ich minúť rýchlo a pokiaľ možno jednoducho. Recept som mala založený, tak som ho narýchlo skúsila. Okrem toho som si kúpila silikónovú formu na malé rožteky, tak som si prácu zjednodušila pomocou nej. A bol to veeéľmi fajn nápad. Každý rožtek rovnaký a rýchlo urobené. Po ochutnaní som len skonštatovala, že sú delikátne.


Čo na to:

260 g hladká múka
220 g maslo
160 g mletých orechov
  70 g práškového cukru
    2   žĺtky
na obaľovanie:
práškový a vanil. cukor

Ako na to:

Z múky, masla, orechov, cukru a žĺtkov zmiesime cesto v hlbokej mise a riadne prepracujeme. Misu prikryjeme fóliou a odložíme do chladu na 2 hodiny.
Z cesta odoberáme malou lyžičkou kúsky cesta, ktoré natlačíme do formy na rožteky. Formu netreba nijako vymazávať. Ak nemáme formu, môžeme rožteky tvarovať ručne a klásť na plech s PNP.  Ale je tu aj možnosť použiť plechovú formičku na rožteky. Na  formičku položíme kúsok potravinovej fólie a cesto vtlačíme dnu. Potom na plech s PNP vyklopíme sformovaný rožtek. Ide to celkom rýchlo a vďaka fólii sa na formičku neprilepí a hravo vyklopíme neporušené tvary. Aj takto som ich robila, kým sa časť piekla v silikónke.

Najhoršie vyzerali tie, ktoré som robila klasicky, teda šulček cesta a na plechu ohnúť do tvaru, sformovať. Tieto sa tak trocha roztiahli do šírky. Nie, škaredé neboli, ale tie ostatné boli oveľa krajšie a neroztečené.
Recept ďalej hovorí, že rožteky ešte horúce obaľovať v zmesi práškového a vanilkového cukru. 
To sa mi neosvedčilo, prvých pár kúskov sa pri obaľovaní dolámalo. Takže som ich radšej nechala poriadne vychladnúť na balkóne. Potom také stuhnuté som ich obaľovala a cukrová zmes sa na ne prichytávala celkom fajn.
 


2 komentáre:

Eva Boťanská povedal(a)...

Vanilkové rožteky u nás na Vianoce nesmú chýbať, pečiem ich ako prvé lebo musia odležať, potom až vynikne ich vôňa a chuť...tie tvoje sú veľmi pekné a páči sa mi tá forma, ja ich robím každý zvlášť a je to dosť pracné.

nigina povedal(a)...

Ja som tiež robievala vanilkáče ručne a strašne ma to nebavilo. Robievala som mamin recept, ale tento sa mi zdá lepší. Robievala som podľa maminho receptu, ale tento sa mi zdá lepší a zviedla ma tá forma :-D . Nemá chybu, len trochu ľutujem, že som si nekúpila väčšiu alebo dve tieto malé. Nevymasťuje sa, vyklápa sa to super a do rúry by sa zmestili naraz tieto dve. Tento rok išli na odbyt lepšie ako po minulé roky. Skúsim mrknúť aj tie tvoje :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...