utorok 9. septembra 2014

Televízne syrové tyčinky

     Nedávno som na Andrejkinom blogu natrafila na fajn  recept, a preto že tyčiniek nikdy nie je dosť, hneď som ich aj vyskúšala. U nás takéto veci miznú veľmi rýchlo a ešte keď sú to také dobrôtky...
A dnes som robila na večeru slané posúchy - bryndzovník a nivovník , a tak som pridala do cesta trocha viac ingrediencií a potom odobrala z neho trocha. Potom som ho ešte čiastočne prerobila s použitím celozrnnej múky a zimprovizovala som  takéto tyčinky.
 
     Ja viem, že nevyzerajú veľmi pekne. Ale prečo sa mám preto trápiť? Povedala som si ako Jamie Oliver, že aspoň vidno, že sú domáce :-) No a keď ich ochutnáte, tak nebudete vedieť prestať...  ako môj muž pri telke.


Čo na to: 

150 g múka polohrubá + hladká (1:1)
150 g múka celozrnná pšeničná
1/2 KL soli
1/2 KL celej rasce
1/2 PL oleja
9 g čerstvého droždia
štipka cukru
2 - 3 PL mlieka
1,5 dl vody
80 - 90 g syra

na posypanie:
rasca
hrubozrnná soľ

Ako na to:

Z ingrediencií vypracujeme kompaktné cesto obvyklým spôsobom. Konzistencia cesta je podobná ako keď robíme kysnutý závin alebo  možno je o chlp hustejšia. Cesto necháme kysnúť, kým nezdvojnásobí objem.

Vykysnuté cesto vyklopíme na pomúčenú plochu, cesto zvrchu posypeme len jemne a vytiahneme ho z rohov na menší obdĺžnik (25 x 20) cm. Potom ho preložíme na tretinu po šírke, otočíme a zložíme ho opäť na tretinu. Necháme chvíľu postáť, cca 10  min a rozvaľkáme ho na obdĺžnik.


Na časť cesta naložíme syr, ktorý sme postrúhali alebo rozmrvili. Syr môže byť ľubovolný, ja som použila zčasti nivu a časť bola gouda .

 Cesto preložíme cez syr, uzatvoríme ho v ceste a necháme chvíľu (5 min) postáť.


 Potom cesto zasa zložíme na tretinu, dostaneme malý bochník, ktorý zakryjeme a utierkou a necháme stáť aspoň 15 min.
Po tomto oddychu bochníček opatrne rozvaľkáme na obdĺžnik.


Ak sa nedá dobre vaľkať, necháme ho ešte chvíľku v kľude a zakryjeme ho. Vo vaľkaní pokračujeme troška neskôr.

Po rozvaľkaní asi na hrúbku 1 cm krájame úzke tyčinky. Najlepšie sa mi to robilo radielkom.


Nakrájané tyčinky kladieme na plech s PNP. Ja som cesto ničím nepotierala, ale kto chce, môže ho pred krájaním potrieť rozmiešaným vajíčkom. Posypávať neradím, lebo sa budú zle krájať tyčinky. 


Tyčinky necháme trocha pokysnúť na plechu a potom ich posprejujeme vodou, porascujeme a posolíme hrubou morskou soľou.
Pečieme vo vyhriatej rúre 180°C/ asi 20 min so zapnutým ventilátorom. Čas je len orientačný, tak treba si postrážiť a odhadnúť koniec pečenia podľa farby. 


Tieto z prvého plechu sú zvrchu nesolené, aby mi niekto nevytýkal..... :-)
Pribudli solené z druhého plechu, ktoré sa piekli akosi kratšie (možno kvôli už dlhšie zapnutej horúcej rúre).


Musia poriadne vychladnúť, aby stvrdli. Ale komu to vadí, koštovať a koštovať aj keď sú horúce...:-) ? Akosi sa nedalo prestať. 





3 komentáre:

Laura Kováčová povedal(a)...

Sú fantastické ... teda, určite ... :)))) ja môžem posúdiť lem podľa zraku ... ostatné zmysly si prídu na svoje, keď ich urobím ... :)
Ďakujem za tip aj recept. :)

nigina povedal(a)...

Lauri, práve som dochrúmala poslednú. Ak si ich ešte nerobila, radšej syr postrúhaj najemno a daj dáky aromatický a chuťovo výraznejší. Ja budem onedlho robiť znova :)

Mery13 povedal(a)...

Paaani tvoje tyčinky mi poriadne vydraždili chuťove poháriky :-) sú úžasne. Aaach keby som nemala rozrobenu robotu už sa do nich púšťam. No isto budu u nas za par dni, toto musiiiim. Ďakujem za tip a suuuper postup takto to mam rada :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...