pondelok 29. septembra 2014

Alenkine kaiserky

     Po viacerých mojich pokusoch upiecť kaiserky, žemle premačknuté raznicou, ktorá má zanechať na nich svoj vzor, som sa domnievala, že nemám dobré cesto. Vždy sa mi upiekli síce pekné žemličky, ale ako tradičné kaiserky veru nevyzerali. Zjedli sme ich, chuťovo boli fajn, len mňa stále štengrovala tá ich vizáž.
No a odrazu som naďabila na Alenku s  jej kaiserkami. Robila ich vraj podľa originál receptu uvedeného na raznici, ktorú si kúpila z Tescomy. 
Skúsila som ten Alenkin, alebo teda ten Tescomácky recept, mysliac si, že s raznicou, ktorú mi urobil manžel, to bude už konečne tá želaná vizáž.
     No a sklamanie nedalo na seba dlho čakať. Ani teraz som nedosiahla typický kaiserkový vzhľad a navyše mi prídu chuťovo také ... no nič moc veru. Zjesť sa dajú, no kvôli takej chuti sa nemusím pechoriť s domácim pečením. Doma ich nik nevychvaľuje, ani na ne nefrfocú a nechcem rozvádzať o nich debaty. Netreba.


Čo na to:

300 ml mlieka
250 g hladkej múky 00 (polovica tejto sa môže nahradiť špaldovou)
125 g polohrubej múky
125 g chlebovej T650
  25 g rozpusteného masla
  15 g soli
    5 g cukru
  10 g čerstvého droždia

na dokončenie:
1 bielok+ 1 PL mlieka;
semienka

Ako na to:

Múky preosejeme a pridáme k nim soľ, premiešame. Dáme roztopiť do MW maslo. 
Do nádoby DP nalejeme mlieko, vsypeme zmes múk. Na vrch rozdrobíme droždie a nasypeme naň cukor. 
Spustíme program an prípravu cesta a po chvíli, keď už je múka zapracovaná, pridáme maslo. Necháme miesiť  a vykysnúť cesto. 
Vyklopíme ho na pomúčenú dosku, poprekladáme ho z rohov do stredu a sformujeme bochník. 
Ten rozdelíme na štyri rovnaké časti a tie potom ešte rozkrájame na cca 70 g kúsky (alebo podľa ľubovôle).
Sformujeme ich do bochníčkov, prikryjeme utierkou a necháme 15 minút postáť. 
Pripravíme si plech s PNP. Podkysnuté bochníčky orazíme raznicou až skoro po dosku. Kladieme ich na plech vzorom nadol. 
Plech vložíme do rúry s pekáčikom horúcej vody a s nastavenou minimálnou teplotou. Takto necháme žemle kysnúť asi 15 minút. Potom ich vyberieme z rúry a rovnako aj pekáč s vodou. 
Teplotu rúry nastavíme na 200 - 190 °C a kým sa rúra vykúri, kaiserky natrieme zmesou rozšľahaného bielka a mlieka. Posypeme ich semienkami a dáme piecť. Do priestoru rúry špricneme 2 - 3 streky z rozprašovača a pečieme cca 15 - 20 minút (podľa rúry).



3 komentáre:

Sabuliatko povedal(a)...

Ahooooj, po dlhom čase sa dostávam k PC :) a už aj viem, čo budem zajtra na večeru piecť :) a dám aj tú špaldovú múku :)Pekný večer

Sabuliatko povedal(a)...

Ahoj, už som ich robila 2.-hý krát a teda zajtra znova :) Najprv som robila z nich žemle, včera bagetky a na zajtra zas veľké bagety, tak si ich pochvaľuje celá rodinka, vďaka za fantastickký receptuš

nigina povedal(a)...

Sabi, náhodou som objavila formy na bagety, ktoré si môžeš objednať... teda ak si si medzičasom už nekúpila

http://www.vsenavareni.cz/forma-na-4-bagety-ibili

na a je tam viac vecí, ktoré stoja za úvahu, tak popozeraj :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...