pondelok 22. septembra 2014

PPP - paprikovoparadajkový poklad na hrianky

     Možno sa niekomu bude zdať, že v názve tohto receptu trocha preháňam, lebo v konečnom dôsledku ide o celkom obyčajnú zeleninovú nátierku na hrianky. No keď som ju prvýkrát ochutnala na návšteve u svojej sesternice, bola som z tej chute veľmi príjemne prekvapená. Vypýtala som si recept.
Veruže mi to pripomenulo ajvar, ktorý som minulý rok robila podľa Gabrielovho receptu. No a vieme, že Gabriel je Gurmán :-) presnejšie iGurmán do slova a do písmena. Vynikajúci ajvar, ale musím povedať, že jeho príprava bola dosť komplikovaná. Samozrejme ale chuť výborná.
     Tento sesternicin recept možno nie je až taký svetový, ale keď zvážime pomer chuť/ vynaložená energia, môžeme sa jedine potešiť. Vynaložená energia je totiž celkom malá, chuť je výborná, čiže pomer super! :-)
 


Čo na to:


1 kg rajčín
1 kg cibule
1 kg papriky
100 g cesnaku
5 feferóniek
1 plnotučná horčica
100 ml octu
200 ml oleja
150 g kryšt. cukru
1 nakladač na uhorky Zelko

Čo na to:

   Všetku zeleninu očistíme, umyjeme a necháme odkvapkať na sitku. Potom všetko zomelieme na mäsovom mlynčeku, vložíme do hrnca a varíme 30 minút. 
Po polhodine varenia pridáme k zelenine jeden pohár plnotučnej horčice, 1 dl octu, 150 g kryštálového cukru a 2 dl oleja. 
Okrem toho pridáme aj Zelko nakladač na uhorky, ktorý ale predtým dobre mixneme na najvyšších obrátkach. Nakladač Zelko je bez chemických prísad, koreniny a soľ, ktoré obsahuje, celú zmes dobre dochutia. 
Zeleninu s prísadami ešte chvíľu (10 min) povaríme na min. teplote a to je celé. Môžeme naplniť do pohárov a vysterilizovať. Ja som to nechala trocha vychladnúť, lebo som nemala nachystané poháriky a povedala som si, že si nemusím s horúcim páliť ruky. A zatiaľ celá tá PPP paráda celkom dosť zhustla.

Takže náš produkt naložíme do pohárov, pozatvárame a dáme sterilizovať 80°C/ 20 min.
Z celého uvedeného množstva mi vyšlo trinásť 2 dl pohárikov.


     Už sme degustovali. Netreba natierať len na hrianky, chutilo to i na pečive natretom maslom so šunkou, ja som to jedla so syrom a myslím, že úplne dokonalé to bude k vecičke, ktorú z času na čas robievam alebo ako dip k vyprážanému syru, alebo k chipsom.

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...