nedeľa 28. júna 2009

Kurací rezeň ***Môže byť***


Toto je recept dnešného dňa. Niečo podobné sme jedli minule v reštike pod názvom "Rezeň šéfa kuchyne" a veľmi nám to chutilo. Recept naň som samozrejme nemala, ale pokúsila som sa vytvoriť niečo podobne chuťovo zaujímavé. Dostala som pochvalu a mne sa to tiež pozdávalo. Takže tento postup sa osvedčil, skrátka Môže byť :-)

Čo na to:

1 pár kuracích pŕs, 8 ks malých šampiňónov, 2 ks kuracích pečienok, 1 - 1,5 dl šľahačkovej smotany, 2 PL karamelu, sójová omáčka, vegeta, orientálne grilovacie korenie, 2 čL solamylu, 1 PL koňaku,

Ako na to:

Kuracie prsia rozrežeme naplocho, ale nedokrojíme, čím si zväčšíme plochu rezňa. Z jednej strany ich poprskáme sójovou omáčkou, z druhej strany ich ovegetíme a z obidvoch strán ich posypeme orientálnym korením a necháme chvíľu odležať.
Zatiaľ očistíme a na štvrťky nakrájame malé šampiňóny (ja som použila mrazené, ktoré som mala nakrájané na plátky :-( čerstvé som nemala)
a tiež pokrájame pečienky, ktoré napred očistíme od blaniek a bielych žiliek .
Tiež si pripravíme trocha karamelu z asi 3 PL kryšt. cukru. Ja som to robila tak, že som do malého kastrólika dala 3 PL kryštálového cukru a stále som to miešala, až kým nevznikol tmavý karamel. Potom som ho zaliala trochou vody a dala som ho späť na platňu, aby sa stuhnutý roztopil. V troche vody som rozmiešala 1 čL solamylu a vliala do karamelu za stáleho miešania. Potom som do neho prcla trocha sójovej omáčky (asi 1 PL).
Odležané prsia opekáme na oleji, z každej strany asi 3 min. Vyberieme ich a do panvice vložíme nakrájané kúsky pečienok. Nijak ich neochucujeme, len ich opekáme z každej strany. Vyberieme ich a pridáme k mäsku čakajúcemu v tanieri, aby mu nebolo smutno
Do panvice dáme šampiňóny a trocha okoreníme mčk, orestujeme . Do panvice pridáme 2 PL karamelu, sójovku a korenie, ktoré sme dávali na mäsko. Podlejeme šľahačkovou smotanou a povaríme.
Ja som mala v tejto fáze omáčku trocha moc slanú. Bolo to sójovkou, ale tá tam byť musí. Preto som pridala vodu a tiež trocha vody so solamylom (1 čL), už len trocha povariť a môžeme pridať 1 PL koňaku, premiešame a hotovo. Čakateľov z taniera zosunieme späť do panvice a prehrejeme.
Mala som fofry, takže akosi som nemyslela na oblohu, ale narýchlo som ešte robila uhorkový šalát, tak som z neho kvôli fotke dala trocha do taniera :-) Ale farebná obloha sa oplatí, veď jeme aj očami :-)

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...