utorok 7. októbra 2014

Orieškový koláč s banánovým krémom


     Už som dávnejšie nepiekla žiadne maškrty, tak som sa konečne hecla a trocha zapracovala. Trocha som si prispôsobila recept zo Života, ktorý sa volá Štiavnický chodníček. Ten je fajn, ale ja som chcela minúť banány, ktoré začínali byť už viac žlté, ako sa mi páčilo. Máme radšej zelenkasté, kyselkavé. Tie žlté nám nechutia, sú moc sladké a mazľavé. Ale v kréme to nevadí. Takže krém je číra improvizácia, ale je fajn.


Čo na to:

piškóta:
4 vajcia
3 bielky
štipka soli
100 g kryšt.cukru
100 g práškového cukru
200 g polohrubej múky
150 g mletých lieskovcov (al. vlašské)
1/2 PDP
10 PL horúcej vody

krém:
375 ml mlieka
3 PL kryšt. cukru
1 bal. banánového pudingu
250 g mäkkého tvarohu (netučný)
60 g masla
práškový cukor podľa chuti
2 banány

ďalej:


džem kyslastej chuti
2 - 3 banány
1 čokoláda na postrúhanie alebo na polevu

Ako na to:


Piškóta: 
Oddelíme žĺtky od bielkov a všetkých 7 bielkov so štipkou soli šľaháme do peny. Postupne pridávame po častiach kryštálový cukor a sneh vyšľaháme úplne dotuha.
Múku preosejeme do misy, primiešame aj PDP a premiešame so zomletými lieskovcami.
Zvlášť šľaháme žĺtky s práškovým cukrom a keď je zmes dobre vyšľahaná, zhustnutá, pridáme 2 PL vody, šľaháme ďalej a začneme po častiach pridávať sypkú múčno-orieškovú zmes a striedavo pridávame vždy aj 1 PL vody.
Potom už len ručne vmiešavame po častiach bielkový sneh.
Cesto vylejeme do hlbšieho plechu vystlaného PNP a dáme piecť do rúry vyhriatej na 180°C. Pečieme asi 15 minút, možno u niekoho trocha kratšie. Ja som totiž v rúre piekla i kuracie stehná, na ďalšom plechu zemiaky a napriek pustenému ventilátoru sa moja piškóta piekla dlhšie ako inokedy. Takže stav upečenia si
overujeme špajdľovou metódou.
Upečenú piškótu necháme vychladnúť.

Krém:
Mlieko rozdelíme na dve nerovnaké časti. Väčšiu časť mlieka dáme do rajnice, pridáme cukor a dáme variť.
Menšiu časť mlieka vlejeme do hlbšej misky, prisypeme pudingový prášok a metličkou rozmiešame, potom hneď nalejeme do teplého mlieka. Túto zmes varíme, miešame, keď začína hustnúť, miešame úplne intenzívne :-) ako keď varíme puding. Lebo veď ho varíme :-). Ako je napísané na pudingovom sakli, po dosiahnutí varu miešame a varíme aspoň 1 minútu ešte. Uvarený puding dáme vychladnúť, občas ho zamiešame.
Kým puding chladne, vyšľaháme maslo s cukrom dopenista a vmiešame po lyžiciach tvaroh. Studený puding zašľahávame postupne a odskúšame, či krém bude dosť sladký. Ak treba, tak pridáme preosiaty.
Banány buď roztlačíme alebo ich mixneme a zľahka ich vmiešame do krému. Dáme do chladničky.

Piškótu natrieme kyselkastým džemom a naň poukladáme kolieska banánov. Banány budeme dávať v dvoch vrstvách, takže ich rozkrájame na tenšie kolieska.
Na banány nanesieme časť krému a rovnomerne rozotrieme. Opäť poukladáme tenké kolieska banánov a znova dáme vrstvu krému. Ja som v druhej vrstve nakladala okrúhle piškóty, lebo kolieska banánov mi akosi pomizli :-)) Fakt mi nie je jasné, prečo boli odrazu také vzácne ?
Takže hornú vrstvu krému pekne uhladíme a mali by sme ju poliať čokoládovou polevou. Ale ak náhodou nemáme náladu na jej prípravu, môžeme povrch posypyť buď grankom alebo čokoládu nastrúhame.
No a u nás to bolo tak, že horkú čokoládu, ktorú som mala odloženú v chladničke, niekto vypapal a tak som polevu nemusela robiť :-)  V čokoládovej zásobárni som objavila akurát orieškové Milky, takže som tušila pohromu, čo sa týka strúhania. Strúhali ste už niekedy orieškovú čokinu? Potvorstvo... láme sa to, topí sa to, robí to galibu, šmýka sa to a oderiete si kožu. Takže kľudne som mala strúhať na hrubších slzičkách.


Koláč je nutné nechať odstáť do druhého dňa, inak sa nedá krájať. Krém nie je mastný a to mi vyhovuje. A tak teraz odkrajujem a odkrajujem aj pre seba. Pri počítači ani nezbadám, že už mám prázdny tanier :-) Tak toto je číra katastrofa! :-P

                            

Už sa konečne zmestil do chladničky a je úplne najlepší. Alebo je to tým, že čím je ho menej, tým viac nám chutí? :-)
Každopádne ho môžem odporučiť.


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...