utorok 16. februára 2016

Elixír z cesnaku medvedieho

 
   Tento článok som mala asi postnúť už dávnejšie, ale nemohla som, keďže som nemala odskúšaný účinok elixíru na vlastnej koži či skôr tele..
Ale cesnak medvedí je moja milovaná bylinka a keď je sezóna, pchám ho do každého jedla, v ktorom sa dá cesnak zniesť, skrátka všade, kde sa dá.
Na zimu si ho zmrazujem celé plné sakle a zaberajú mi v mrazničke dosť miesta, to je fakt. Ale keď treba, vyberiete, odfaklíte kus a bim s ním do polievky alebo  aj na zemiaky miesto petržlenovej vňate, na pizzu alebo zamiešať do praženice a kade kde inde.

   Ale dočítala som sa o účinkoch tejto bylinky pri pravidelnom užívaní, to ma nadchlo a urobila som z listov cesnaku extrakt pomocou alkoholu. Čiže tie skvelé vecičky, obsiahnuté v listoch rastliny, sa vylúhovali do alkoholu.

    Extrakt urobený, scedený, odstáty a zabudnutý na polici v špajzke :-) No jasne, hosipa :-D ako inak? Ale pri náhodnom posúvaní čohosi kamsi a prekladaní odtiaľto tam, sa zrazu objavila litrovka od vína označená fixkou, že dnu je ten vzácny elixír.
Teda bolo to ako na zavolanie alebo ako prvá pomoc proti "hosipa" ? Asi... No a keďže hosipa sa asi nedá vyliečiť po jednej dávke lieku, odliala som z tej litrovky trocha elixíru do malej fľaštičky a tú môžem mať v pohode vycapenú aj pri dochucovacej súprave na stole, nie? Čo mám na očiach, to nezabudnem :-). A kým "vylyžicujem" obsah malej fľaštičky, možno sa stratí hosipa :-).

   Chuť elixíru nie je nejaká príjemná, musím priznať. Najlepšie je prehltnúť a rýchlo zapiť čajom, minerálkou a pod. Ale berme to tak, že to je liek a liek nie je na to, aby chutil, ale vyliečil.

   Blíži sa jar, onedlho prestane počasie blbnúť a cesnak rýchlo vyhúkne. Tak upozorňujem dopredu, aby ste neprešvihli, kým bude ešte mladý a pred kvitnutím, nazbierajte si alebo kúpte na trhu. Ale lepšie je nazbierať si vlastnoručne, nie?


Čo na to:

1 liter vodky
veľká kytica cesnaku medvedieho

Ako na to:

Listy vhodíme do lavóra, dáme do vane a dobre ich vysprchujeme studenou vodou. Potom  listy pozbierame do kytice, dobre nad vaňou vytrasieme vodu a poďho s ním do kuchyne.
Ja som ich aj trocha ofénovala studeným luftom, aby som do elixíru nezaniesla na listoch priveľa vody. Alebo ich necháme chvíľu na tácke presušiť...

Z kytice odrežeme stonky a listy pokrájame . Nemusíme sa s tým nejako extra babričkovať nadrobno.
Listy napechujeme do veľkého zaváracieho pohára (alebo do viacerých menších), aby ich bolo čo najviac a zalejeme ich alkoholom. Poháre zatvoríme a odložíme ich na dva týždne tam, kde nebudú na priamom slnku. Z času načas môžeme pohármi pohýbať.
Po dvoch týždňoch obsah pohárov prelejeme cez umelohmotné sitko a ešte naberačkou alebo niečim vhodnejším vytlačíme macerát z listov na sitku. Potom celý extrakt prelejeme do sklenenej fľašky a odložíme.
Užívame denne 1 nie celkom plnú PL a zapíjame čajom.
Smradík, ktorý sprevádza užívanie tohto elixíru musíme už eliminovať nejako každý po svojom, podľa toho, čo komu vyhovuje.

  • Prečisťuje tráviaci systém, obličky, močové cesty a podporuje močenie
  • Používa sa pri črevných kataroch a hnačkách, pri zápaloch hrubého alebo tenkého čreva
  • Pomáha pri liečbe žalúdočných vredov
  • Preukázateľne priaznivo vplýva na vencové srdcové tepny
  • Znižuje škodlivý vplyv fajčenia na organizmus
  • Zmierňuje dýchacie ťažkosti, čistí zahlienené pľúca a priedušky
  • Pomáha pri ženských problémoch a výtokoch
  • Zlepšuje krvný obeh, povzbudzuje činnosť hormonálnych žliaz
  • Podporuje hojenie otvorených rán
  • Znižuje bolesť spôsobenú zápalom
  • Liečia sa ním kožné vyrážky, povrchové vredy, lišaje
  • Podporuje pamäť
  • Znižuje krvný tlak
  • Pôsobí pri nespavosti
  • Účinkuje proti závratom, tlaku v hlave, úzkosti, skľúčenosti a hučaniu v ušiach
  • Zabraňuje kôrnateniu ciev a skleróze
  • Ako bonus vám z vašej záhradky vypudí škodcov, vrátane hrabošov.



Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...