štvrtok 18. februára 2016

Cestovinový šalát s tuniakom a s parenou zeleninou



   Veľmi jednoduché jedlo, myslím, že vhodné aj do obdobia pôstu. Teda ak pôstu nevadí trocha majonézy, lebo tieto veci posúdiť neviem. A ak je prípustné, aby pôstne jedlo bolo chutné, tak ak zvyknete držať pôst, môžete ho vyskúšať. Bola to číra improvizácia, ale pripúšťam, že možno z podvedomia vyšla nejaká dávna inšpirácia. A to len preto, že v poslednom čase mám stále chuť na ryby. Ale nie, aby ste si nemysleli, nie na kysléééé :-D to nie je o tom.
   Šalát je dobrý, zjedlo sa všeéétko a bezo zvyšku :-D :-D veruže ho budem robievať.


Čo na to:

Cestovina (najlepšie nejaké ozdobné tvary)
rôzna zelenina přiměřeně :-) napr.
strúhaná mrkva
strúhaný kalerábik
hrášok
reďkovka
brokolica
cibuľa (len symbolicky)
tuniak vo vlastnej šťave (al. v oleji)
vajíčka natvrdo
kyslá smotana
biely jogurt
trocha majonézy
mleté čierne korenie
olivový olej
citrónová šťava
soľ


Ako na to:

Cestovinu uvaríme podľa návodu alebo ako sme zvyknutí.
Zeleninu poumývame, brokolicu rozoberieme na ružičky a naparíme. Ja som najprv naparila brokolicu (cca do 4 min) a vybrala som ju. Potom som pridala mrkvú postrúhanú na pásiky, kaleráb a hrášok. Reďkovky som nenaparovala a ani cibuľu :-)
Uvaríme vajíčka natvrdo, množstvo závisí od počtu porcií a tiež od obľuby vajíčok. Ja som dala na 4 porcie 2 vajíčka. 
Všetku naparenú zeleninu, ostatnú pokrájanú surovú zeleninu a precedenú cestovinu zmiešame v mise, trocha pokvapkáme olivovým olejom a citrónovou šťavou, okoreníme namletým čiernym korením, osolíme, pridáme konzervu tuniaka aj s nálevom. Ak máme tuniaka vo vlastnej šťave, môžeme pridať oleja viac ako pár kvapiek :-) . Premiešame. Už teraz je šalátik jedlý a chutný a ešte pôstnejší ako pôstny :-D :-D Ale všetkého veľa škodí, tak pridáme ešte nejaké ingrediencie, ktoré nám šalát viac spoja a aj keď nie sú z najzdravších či diétnych, v menšom množstve s nimi nebude problém.


Do zamiešaného šalátu si pripravíme dressing, alebo ingrediencie dáme priamo do šalátu. Ja som ich dala priamo "baj očko". Množstvo samozrejme závisí od celkového množstva šalátu. Takže dávajme po lyžiciach - 1x biely jogurt + 2x kyslá smotana + 1x majonéza - zamiešame, no a pridáme postupne znova v množstve, aby sme boli spokojní. 
Vo finále dochutíme ešte podľa vlastných chutí koreninami, citrónovou šťavou, prípadne máličko dosladíme - podľa gusta. 
Nakrájané vajíčka do šalátu vmiešame opatrne, aby sme ich nerozmliaždili príliš. Keby bol šalát príliš hustý, môžeme pridať podľa úvahy 1 - 2 PL vychladnutého zeleninového vývaru z naparovania zeleniny. 





Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...