štvrtok 23. júla 2009

Prekvapujúca polievka - z tekvice

   Na túto polievku som dostala tip len tak úplne náhodou, keď som kamarátke vysvetľovala, ako robievame tekvicový prívarok. Musela som jej hovoriť úplné detaily, čiže aj to, ako tekvicu očistiť, vydlabať a tak. Lebo ona to ešte nikdy nerobila. Počúvala nás nejaká pani a mykalo jej kútikmi. A potom si prisadla s obedom k nášmu stolu. Jednoducho mi odrazu povedala, že škoda vyhadzovať vnútro z tekvice. Vraj sa z neho dá urobiť výborná polievka.


   No a ja som dnes varila tekvicu, keď som už-už skoro vyhodila jej vnútro, spomenula som si na onú radu a tak som si povedala, že to skúsim. Veď nič neriskujem. Ak by to bolo nanič, veľká škoda by nebola. Ale nebolo to nanič :-) Bolo to dobré :-) Celkom sa to dosť podobalo na takú hovädziu polievku, slabší hovädzí vývar :-) Total diétna polievka :-) žiadne mastné kolesá :-)

Čo na to:

vydlabané vnútro z tekvice aj s jadierkami, šupkami,
2 mrkvy,
1 petržlen,
pol kalerábu,
malá cibuľa,
kúsok zeleru (a všetko, čo sa zvykne dávať do polievky, keď sa robí vývar - pór, kelový list a pod. Ale ak nemám, nedám :-) a dám podľa úvahy čo mám )
zopár guličiek čierneho korenia,
1/2 čL soli,
1/2 čL vegety,
kocka hov. bujónu (alebo slepačieho)

Ako na to:

   Všetky suroviny z tekvice dáme do hrnca a pridáme toľko vody, aby zelenina bola ponorená.


Pridáme koreňovú zeleninu, kel, guličky korenia, trocha soli.

Varíme asi 20 minút pod pokrievkou. Niekde uprostred varenia prihodíme do hrnca bujónovú kocku a keď je zelenina mäkká, polievku precedíme.
Vývar dochutíme ako sme zvyknutí a zavaríme rezance. Pridáme petržlenovú vňať.

   No a keby niekto fakt postrádal v polievke mastné oká, ešte vždy je tu maslo, ktoré ich môže vytvoriť. Skutočne stačí taká 1 čL do celého objemu. Mne oká nechýbajú, ale vyskúšala som to. Od masla však polievka dostala troška zákal. Chuti to neprekáža, naopak. Nabudúce skúsim pridať lyžicu oleja kvôli kráse (kráse polievky :-D)

4 komentáre:

JaKo povedal(a)...

Sekerková ?
Ale môže bzť fakt chutná.

nigina povedal(a)...

nerozumiem, prečo sekerková? to sa tak hovorí, keď tam nie je mäso? alebo čo? :)

Anonymný povedal(a)...

ja ju už dlhé roky varievam keď je sezóna tekvic a je fakt na nerozoznanie od ale skôr kuracej. asi zaleži od bujónu aký použijeme. ale je skvelá.
Tina

nigina povedal(a)...

Tinka, ďakujem za komentík :-)
Fakt je škoda, že málo ľudí pozná túto polievku a vnútro tekvice končí v koši. My sme si ju fakt dosť obľúbili, odkedy som ju vyskúšala prvýkrát, lebo nemá chybu.
Čo sa týka bujónu, to je pravda :-) polievka chytí jeho príchuť. A vždy je bezva :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...