streda 4. novembra 2009

Zemiakový chlieb


Úžasný, kvalitný chlebík podľa mojich predstáv. Striedka mäkkulinká ako páperie, pritom pružná, kôrka skvelá chrumkavá. Voľne položený v chlebníku vydrží 2 - 3 dni bez ujmy na kvalite, báječne mäkký. Neznášam tie drolivé nakyslé chleby z obchodu, ktoré sa dajú jesť len v deň kúpy, alebo ich treba zmrazovať. (Tento sa samozrejme tiež zmraziť môže, ak ho chceme uchovať dlhšiu dobu).

Čo na to:

400 ml vody,
30 g masla,
2 čL soli,
1a1/2 čL cukru,
35 g čerstvého droždia,
200 - 300 g prelisovaných zemiakov (uvarených v šupke),
780 g hladkej pšeničnej múky T650,
rasca, semienka

Ako na to:


Všetky ingrediencie dáme do DP a ak treba, pridávame niektorú zložku, aby konzistencia cesta bola správna. Dosť záleží, aký druh zemiakov máme. Po vymiesení cesta ho vyklopíme na pomúčenú dosku, trocha premiesime a rozvaľkáme. Potom ho stočíme a vytvarujeme, uložíme ho na plech s PNP a necháme ho ešte kysnúť na teplom mieste. Asi 10 min pred pečením urobíme doň pár zárezov nožom, potrieme slanou vodou a posypeme ľubovolnými semienkami.
Dáme piecť do rúry vyhriatej na 220°C a po 15 minútach teplotu znížime na cca 180°C. Celkový čas pečenia bol 45 minút.

Po vybratí z rúry ho ešte trocha potrieme slanou vodou a dáme ho vychladnúť na mriežku.

Tu je odfotený zospodu. No mohol byť aj tmavší, asi je lepšie ho piecť na nižšej mriežke ( ja som piekla v strede)
Tu je v reze... taký fajn pružný a mäkkučký :))



      Včera večer som ho piekla znova. Jednak ten z nedeľného pečenia sme už zbodli a na druhej strane ma toto chlebové pekárčenie veľmi baví :-D No tentokrát som použila na upečenie taký obyčajný hlboký pekáč. Samozrejme bol v ňom PNP a bochník som vložila do pekáča kysnúť. A nechala som ho kysnúť pri 50°C v rúre. Plech bol úplne, úplne plný :)) a preto má chlieb tvar pekáča :))

Tu je pohľad naň zboku.

No a tu sú krajce. Sú také hebučké a pružné, skrátka taký chlieb, aký som vždy chcela. A taký zostáva nielen po upečení ale aj neskôr. Chlieb z obchodu nemá šancu.

2 komentáre:

Zuzana Nosková povedal(a)...

Krásny chlebík, veru tak, nie je nad doma upečený chlieb :-)))

Zuzana Nosková povedal(a)...

Krásny chlebík, veru tak, nie je nad doma upečený chlieb :-)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...