štvrtok 9. apríla 2009

Lasagne (moje prvé)


     Toto bol môj prvý pokus o lasagne, takže odporúčam tu na blogu lepší recept a nájdete ho kliknutím SEM

Teda pôvodne som chcela, aby to boli lasagne. Tie s baklažánom sú najlepšie. Ale kalorické jak svi.., svinka. Ani som nevedela presný recept. Browsovaním som akýsi prehľad získala a tak posmelená a hladná som sa do toho pustila.
Dodržala som technologický postup, ale neodpustila som si malú zmenu. A to boli tie baklažány, ktoré naozaj milujem. Ale taký v panvici a na oleji opekaný baklažán? (už som spomínala, že je to veľmi kalorické) Tak som ich ogrilovala. Ale asi to bolo málo, lebo baklažány v jedle boli tvrdé :( a aj to cesto bolo trochu tvrdé. Nie celkom, ale mohlo byť mäkšie. Na pustom ostrove by ste sa z toho možno zalizovali, ale takto, doma? Dala by som si za také jedlo tak tri mínus, alebo skôr štvorku na známkovacej stupnici zo školy :(
Takže podľa takých vždymúdrych asi by som to tu nemala uverejňovať, ale ja si nenárokujem žiadny titul kuchárky a svoje omyly si viem priznať. Veď moja vareška je len motýlia :)
A možno mi niekto povie, alebo napíše, akých chýb sa mám vyvarovať, alebo recept na najsamsuper baklažánové lasagne. Inak to cesto som robila sama. Z núdze cnosť. Cesto už bolo rozvaľkané a chcela som robiť rezance. Ibaže mi do toho niečo vošlo, takže som len rýchlo pokrájala na plátky a dala sušiť. No a boli lasagne teda.


Čo na to:


lasagne cca 15ks, 500g mletého bravč. mäsa, paradajkový pretlak, baklažán, bujón kocka, kyslá smotana, strúhaný syr, 1-2dcl mlieka, 50g masla, hladká múka, olej, stredne veľká cibuľa, sójová omáčka, soľ, mčk, bazalka

Ako na to:


V hlbšej panvici orestovať cibuľu, pridať mäso, koreniny a zaliať vodou, pridať bujón. Zakryté dusiť, neskôr pridať paradajkový pretlak.


Medzitým pripraviť bešamel, ktorý má byť dosť hustý. Čiže na oleji popražíme hladkú múku, zalejeme mliekom, dávame bacha, aby to nezhrčavelo, povaríme a vrazíme k tomu aj smotanu.
Čudovala som sa, ale recept vravel, že bešamel mám kydnúť do paradajkového mäsa. Divnô, no ale budiž! Spravila som to tak.

Z toho, že čo s cestom, som bola jeleň. Lebo na jednej strane osoba písala, že sa nemá vopred variť, lebo keď ich varila, tak bolo jedlo slizké. No fúúúúj! Tak to som fakt nechcela. Ale na druhej strane písala v návode, že ich povarila a dala do studenej vody. No tak som to urobila tak. Ešte som postrúhala syr a dala grilovať baklažánové kolesá.
A tešila som sa na tú maškrtu.
Zapekacia misa sa vymastí maslom, dno pokryjeme plátkami cesta a na ne uložíme paradajkovomäsovobešamelovú hmotu a trocha syra a potom sa všetko opakuje.

Ja som tam ukladala ešte ten baklažán.

Škoda, že ma dáka múza kuchárov nekopla do zadku, aby som to nerobila, lebo som ublížila baklažánu a naštrbila jeho povesť dokonalej zeleniny, ktorej pomaly už začal veriť aj môj muž :))
Takže posledná vrstva bola tá hmota s predlhým menom a úúúplne husto posypať syrom (dobre, že som tam nedala parmezán, lebo by som mala ešte väčšie výčitky :) a dá sa to do trúby.
Tiež som dodržala 180°C a polhodku pečenia. Asi som nemala dodržať, piecť dlhšie (40 min).
Voňalo to krásne, vyzeralo to krásne, ale mám tu na lasagne ešte jeden recept a tak si ho môžete mrknúť tu

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

mno, ja si myslim ze recept nema chybu, ale: ak sa clovek nechce zapodievat predvaranim platkov lasagne, moze dat aj surove, v tom pripade musi byt ten besamel trochu redsi lebo platky z neho nasaju tekutinu a musi sa to zapekat aspon 1 hod na povedzme 170 stupnoch. V takom pripade aj tie uzasne baklazany zmaknu. A este moj oblubeny cesnacik....mnam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...