nedeľa 23. augusta 2009

Smotanový rascový chlebík


Čo na to:

200 g polohrubej múky, 300 g hladkej múky T650, 250 ml vlažnej vody, 2 PL oleja, 1 čL octu, 2 kopcovité PL kyslej smotany, 1/2 kocky droždia, 2 čL soli, 1 čL drvenej rasce, 1 PL práškového cukru

Ako na to:

Všetky prísady dáme do nádobky DP v príslušnom poradí (ja dávam najprv tekuté a potom pevné) a zvolíme si program: cesto.


Po vykysnutí dáme cesto na pomúčenú dosku a vytvarujeme ho podobne ako knedľu.


Bochník preložíme na plech s PNP, urobíme niekoľko zárezov a necháme ho ešte aspoň 15 - 20 minút kysnúť. Medzitým si vykúrime rúru na 230°C. Nakysnutý bochník potrieme slanou vodou a ak chceme, môžeme ho posypať ľubovolnými semienkami alebo rascou.


Pečieme najprv 15 minút pri 230°C, potom teplotu znížime na 180°C a pečieme ešte 20 minút pri zapnutom ventilátore.

Už som nemohla odolať tej vôni. Odkrojila som pätku, aj keď bol chlebík ešte horúci...mňamový!



2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Zdravím a mám jednu kontrolnú otázku - prečo pečieš v rúre a nie v pekárničke? Packa

nigina povedal(a)...

Vitajte Packa :)) zvyknem piecť aj v DP (vid http://nasavareska.blogspot.com/2008/05/chlieb-n-domci.html)
Tento smotanový bol vlastne prvý, ktorý som piekla v rúre po predpríprave v DP. Skúšam, čo je lepšie :) Toto sa mi zdá lepšie ako v DP...v DP je to zasa pohodlnejšie :( takmer sa netreba o to starať.
Vy máte akú skúsenosť s DP?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...