štvrtok 17. júna 2010

Šialene dobré cestoviny (Jankin recept)

Tento recept je pôvodom z MMB.sk od jednej mojej virtuálnej kamarátky :)) Recept som však trocha pozmenila. Zmeny som uviedla v texte a okrem nich som ešte vynechala citrón, lebo mi akosi nepasoval k špenátu a ani k syrom.


Čo na to:

Množstvo pre 3 - 4 osoby: 1/2 bal. cestovín - penne, farfalle a p., 1 čL soli do vody, v ktorej sa varia.
300 g čerstvého listového špenátu, asi 12 čerstvých šampiňónov (alebo i viac), 1 malá cibuľa, 6-7 strúčkov cesnaku, ždibec muškátového orieška, mčk, mletá rasca, 100 g nivy, 50 g mozzarelly (alebo iný menej slaný syr), šľahačková smotana, trocha mlieka na zriedenie, trocha oleja (pôvodne bolo maslo), vajco ( bolo v pôvodnom recepte na zahustenie, ja som ho vynechala a zahustila som 2 čL solamylu).

Ako na to:

1) Do hlbšej panvice dáme na troche oleja (alebo masle) speniť cibuľu (nadrobno pokrájanú) a cesnak (pokrájaný na plátky). Chvíľu restujeme.2) Prihodíme šampiňóny pokrájané na plátky, mierne osolíme, pridáme mčk, rascu a čerstvo postrúhaný muškát.oriešok. Prikryjeme a chvíľu dusíme.
3) Pridáme pokrájané špenátové listy (bez stopiek),premiešame, znova prikryjeme a dusíme minútku. Podlejeme trochou smotany a ešte dáke 2 -3 minútky dusíme a zatiaľ

4) Postrúhame nivu a mozzarellu.Obidva syry šupneme do panvice ku špenátu, zamiešame a pridáme ešte smotanu, ak treba viac omáčky, pridáme mlieko. Povaríme a stále miešame, aby syr neprihorel.

5) Teraz by sme mali pridať rozšľahané vajco na zahustenie. Ja som vajco vynechala a omáčku som zahustila solamylom (2 čL solymylu a asi pol deci mlieka), ktorý som vliala do vriacej omáčky.
Treba chvíľu povariť, stačí minútka, dve. Cestoviny polejeme omáčkou.To je celé.

Alebo
6) Kto chce, môže omáčku mixnúť ponorným mixérom, no nie je to nutné.
7) Servírujeme s pokrájanými paradajkami a posypeme troškou nastrúhaného parmezánu. (Ja som to posypala grannou, lebo parmezán som nemala).

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...