nedeľa 29. septembra 2013

Skrúcanky

 
   Tieto skrúcanky som vôbec neplánovala robiť, plánovala som čosi iné... no nemala som naporúdzi to, čo som mala mať... A lístkové cesto som nechcela v chladničke posúvať zboka nabok, tak som z toho vyrobila tieto poskrúcané čudá. Žiaden zázrak to teda nie je, to je jasné. Skôr taká rýchlovka, nápad ako minúť...ale inak je to celkom dobrý snack, vážne :-) až na tie kalórie (ako obvykle).


Čo na to:

lístkové cesto
pikantná horčica
pikantná chilli omáčka (napr. na kura)
schwarzwald. šunka alebo špek
vajce na potretie
rasca na posyp


Ako na to:

Lístkové vaľkané cesto


rozbalíme a pokrájame radielkom na pásiky. Potrieme ich niečim pikantným - ja som na to použila thajskú chilli omáčku a francúzsku horčicu - to prvé je sladkasté, to druhé je kyslé jak .....  takže dokopy s tým lístkovým to išlo dobre dokopy. 
Na potretý pás položíme tenší plátok slaniny


alebo schwarzwaldskej šunky


a pásik v polovici prehneme a zložíme na seba.


Preložené pásiky skrútime a položíme na plech s PNP.  Niektoré majú tendenciu sa narovnať, vykrúcajú sa z tej zakrútenosti :-), tak im v tom zabránime špáradlami... Akurát že špáradlá sú z tenkého dreva a to je horľavé... to mi teda malo napadnúť a špáradlá som mala vopred chvíľu namáčať vo vode. No ale to teda niekedy nabudúce, ak bude nabudúce.


Samozrejme že špáradlá treba po upečení povyberať, tak sa z toho nestrieľa. Ale .. predsa len...
Tie slaninkové chutili očosi lepšie ako tie schwarzwaldské. Aby som nezabudla, trocha ich treba potrieť rozšľahaným vajom a posypať niečim. Ja som posypala rascou.
Pieklo sa to pri 180tke teplovzdušne... ako dlho, to ani neviem... no treba chvíľami skontrolovať. Určite to bolo dlhšie ako 15 minút, ale fakt som to neregistrovala.




1 komentár:

Ajka povedal(a)...

Prima nápad, těsto mám zrovna v ledničce:-)))
Ajka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...