streda 25. septembra 2013

Minichleby

   Už zasa párkrát sme kúpili chlieb, ktorý nám nechutil. Buď bol ako piliny alebo ako tehla, zle vykysnutý, kyslý... a pritom to bol chlieb, ktorý najčastejšie kupujeme.. Tak som si povedala, že zasa po dlhšom čase dáky upečiem.
    Aj u Vás doma je taký záujem o pätku z čerstvého chlebíka? Vždy hovorievam, že by sme mali piecť chlieb hviezdicového tvaru, aby sa každému ušla pätka. 
Teraz, ked som zamiesila cesto na chlieb,
spomenula som si na to. No a keďže chlieb hviezdicového tvaru upiecť neviem, napadlo mi upiecť minichleby, aby každý mal svoju pätku :-) Inak, na fotkách mi tieto minichleby pripomínajú malých chrústikov. 

  Čo na to:

210 g biga
  50 g ražná múka
150 g celozrnná pšeničná múka
230 g chlebová múka T650
  15 g čerstvé droždie
130 ml voda (vlažná)
  70 g šľahačková smotana
  60 g biely jogurt
  50 g masťkačacia
    2 KL soľ
    1 KL cukor
    2 PL zemiakové vločky
    1 tbl.celaskon
    2 KL majoránka
    1 KL rasca
  1/2KL červená paprika mletá 

 Ako na to:

Odvážime bigu a necháme ju ohrievať napr. v tanieri na izbovú teplotu. 
Pripravíme kvások z droždia, cukru a vody, necháme ich cca 10 min stáť v teple. Múky odvážime, zmiešame so soľou a rozdrveným celaskonom a misu s múkou dáme nahriať do MW.  Keď vzídu kvasnice,  vlejeme ich k múke a pridáme šľahačku s jogurtom ( namiesto 130 g acidka, ktoré som nemala doma). Pomiešame, pridáme ešte koreniny, zemiakové vločky (alebo 2 PL roztlačených zemiakov) a bigu a po chvíli miesenia len tak rukou pridáme ešte roztopenú masť(nie horúcu). Premiešame a vložíme do nádoby DP. Cesto bolo tak akurát, ale nabudúce, keď budem tieto chrústiky robiť, pridám viac vody -  150 ml .
Pokojne však môžeme všetko nahádzať do DP hneď na začiatku, samozrejme rešpektujúc obvyklé zásady - najprv tekuté a potom sypké ingrediencie.

Vykysnuté cesto vyklopíme na pomúčenú dosku, cesto párkrát preložíme a sformujeme bochník. Ten rozdelíme na 8 kúskov a z nich sformujeme chrústikov. Necháme na doske prikryté utierkou asi 20 - 30 min.
Medzitým vyhrejeme rúru na 200 °C. Potom chrústikov nakrojíme buď ostrým nožom alebo žiletkou a potrieme rozmiešaným vajíčkom. Môžeme posypať obľúbenými semienkami a soľou.


Pečieme cca 20 minút, pričom vnútrajšok rúry občas posprejujeme vodou.


Hotové povykladáme na mriežku a poprskáme vodou (ja som ich potrela mliekom ).

2 komentáre:

Akeber povedal(a)...

Krásne, voňajú až sem :-) hneď by som sa zahryzla......

nigina povedal(a)...

:-) ďakujem, zas to má inú nevýhodu, že pečivo rýchlejšie vyschne ako chlieb. Cesto malo výbornú chuť, ale ešte to treba doladiť...hydratácia cesta... a možno aj pečenie. Vôbec som do rúry nedala nádobu s vodou, zabudla som na to. Tak to musím urobiť znova, trocha vychytať blchy.
Ale ak sa jedlo začerstva, nevideli sme žiadnu chybu. No takto treba vylepšovať.. :-) Vďaka za návštevu, Akeber :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...