sobota 7. septembra 2013

Slimáky s pizza náplňou - Pizzové "oné "


   Pôvodne som chcela piecťpizzu, ale ma vehementne odhovárali, že netreba, že to je veľa roboty a je vonku pekne a že .... možno by boli lepšie makové onéééé . No a keď už prišli do reči makové "oné"  a že teda  pizzu nie, rozhodla som sa pre kompromis :-D...  tieto pizzové "oné"  :-) 




Čo na to:

cesto:
1 hrnček polohrubej múky
1 1/3 hrnčeka hladkej múky
1 hrnček mlieka
1/2 kocky čerstvého droždia
1 čL kryšt.cukru
1 1/2 čL soli
4 PL oleja 

plnka:
tomatový základ (cibuľa, olej, mrkva, paradajkové pyré, cesnak, oregano, bazalka, cesnak, soľ, mčk,) 
ja ho mávam pripravený do foroty, nadávkovaný a zmrazený
200 g mozzarelly
  50 g nivy
200 g šunky
100 g salámy
  70 g šampiňónov
1/2     baklažánu (allebo cukinu)
4 strúčiky cesnaku
mleté čierne korenie (mčk)
1/2 čL sušeného oregana
hrsť čerstvej bazalky
hrsť olív alebo aj dve
 
Na potretie a posypanie:
vajco a 1 PL mlieka, sezam

Ako na to:

Vymiesime cesto a necháme ho vykysnúť.

Kým cesto kysne, necháme rozmraziť v MW tomatový základ a potom ho necháme voľne na linke postáť. Alebo pripravíme  a necháme ho úplne vychladnúť : Na oleji orestujeme cibuľu pokrájanú na plátky, pridáme plátky šampiňónov, soľ, mčk a chvíľu prikryté dusíme. Pridáme šunku a salámu pokrájanú na menšie kúsky, premiešame, môžeme pridať aj iné obľúbené korenie, ktoré nebude príliš prerážať ostatné... ja som dala i moje obľúbné chilli, ( ale dávať s mierou, nech si aj deti zvykajú :-) lebo náhodou teda chilli papričky sú zdravé aj pre deti).  Na susednej panvici orestujeme baklažán, popritom ho trocha osolíme a okoreníme mčk, dáme odsať na obrúsok a pokrájame na kúsky. Všetko spolu zmiešame, pridáme podrvený cesnak, oregano, myslím, že aj trocha worchestra som pridala... znova premiešame a necháme stáť.

Mozzarellu pokrájame nadrobno alebo ako tak postrúhame nahrubo, tak isto aj nivu a obidva syry spolu premiešame .

Vykysnuté cesto vyklopíme na pomúčenú dosku, rozkrojíme na dve polovice a postupne ich vyvyľkáme... kto chce, do tvaru kruhu, kto chce, vaľká na obdĺžnik. Ja som teraz vyvaľkala na obdĺžnik, lebo som bola rada, že ma Minka naučila túto fintu :-) ... vaľkať treba po diagonálach.. občas trocha aj rovno, ale hlavne diagonálne :-) Vďaka, Minka :-* funguje to.
Rozvaľkané cesto treba trocha pokvapkať olejom a rozotrieme naň tomatovú pastu...přiměřeně...:-)  Na ňu potom lyžicou naukladáme polovicu vychladnutej šunkovo-cibuľovo-salámovo-šampiňónovo-baklažánovej zmesi (baklažán tam nemusí byť, ale ja ho všade pchám, lebo my baklažány milujeme). Rozotrieme ju ako tak rovnomerne

a posypeme polovicou syrovej zmesi, bazalkou, môžeme ešte prihodiť aj zopár olív... alebo môžu byť kapary, alebo miesto toho kápia alebo sušené rajčiny... jak je libo :-)

 Naplnené cesto opatrne skrútime do závinu, pričom počas stáčania závin stláčame, aby stočenie bolo pevné. Dbáme, aby nám nevypadávala plnka po bokoch.
 Nakoniec závin ešte trocha utľapkáme a opatrne pokrájame ostrým nožom nejako podobne, ako tu na fotke
Nakrájané kúsky kladieme na plech s PNP a odložíme ešte trocha na odpočinok - dokysnúť.  Potom ich potrieme zmesou vajíčka rozmiešaného s mliekom a posypeme sezamom alebo inými semienkami, ktoré máme v obľube.

Plech dáme do vyhriatej rúry .. 190 - 200 °C  a upečieme dozlatista. Vnútro trúby postriekame vodou .


Hotové vyberieme na mriežku a opäť ich jemne posprejujeme vodou. Hodia sa k vínu, k pivu, deti zapíjajú čajíčkom pravdaže.


No a zjedli tieto pizzové, aj keď chceli makové... "oné" :-) a veru sa nik nebránil a na mak nepomyslel :-)

 Ak vám to pripomína pizzovníky, tak máte pravdu, ale toto je oveľa, oveľa lepšie... šťavnaté, pikantné a chrumkavé... proste pizza

3 komentáre:

Mery13 povedal(a)...

Super, super to sa mi páááči. Dik za receptik.

nigina povedal(a)...

Ďakujem i ja. Toto vrelo odporúčam:-)

Unknown povedal(a)...

Super recept,vynikajuco chutili 😆

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...