utorok 17. septembra 2013

Rybia polievka - z lososa


      Rybacie polievky neznášam, nevarím a nejedávam. Ale dnes som urobila výnimku. Jedla som ju. Najprv veľmi bojazlivo, opatrne, ale potom som zistila, že je dobrá... No, trocha predsa len potrebovala dochutiť, a to som teda urobila. Potom už bola hoja, hoja, rybacina moja :-)
      Túto polievku uvaril môj muž, lebo vie, že ja by som to neuvarila. A on to má rád. Aj z kapra zvykne uvariť na Vianoce. Ale tú kaprovskú polievku jedáva iba on. Ale nie o tom chcem... 
      Mala som hrozitánsku chuť na nejakú čerstvú rybu a spomenula som to. A manžel z nákupu dotasil túto velikánsku rybisko. Až som sa zľakla, keď ten balíčisko položil na stôl. No a v papieri bol krásny losos. Odfotila som ho, tak ako tam ležal... po šírke stola ... to je macek, však? :-)


      Bolo ho treba očistiť, no a to ja neviem také veci a ani to nechcem vedieť. Ja by som to chúďa nedokázala drať a odierať mu šupiny z kože. Vždy keď vidím lososa, spomínam na perfektný film, čo dávali na Spektre o týchto rybách. Mnohé z týchto lososov skončili ako potrava medveďov, zaživa schramstnuté:-(
      Očistil ho muž, aj rozporcoval. Ja som pri tom radšej ani nebola. Až keď začal variť :-) prišla som mu do kuchyne mudrovať. Aby tam dal aj zeleninu, aj toto aj hento... takže takýto to bol recept.

Čo na to:

hlava a chvost a nejaké odrezky z ryby
väčšia cibuľa
2 strúčiky cesnaku
mletá červená paprika
mleté čierne korenie
chilli
mletá rasca
mrkva
petržlen
kúsok zeleru
rybací bujón
soľ
štipka vegety (to som tam šupla tajne)
zelená paprika
2 zemiaky
olej

 Ako na to:


 Na oleji orestujeme cibuľu, na nej zeleninu pokrájanú na kolieska (alebo kocky) a pokračujeme restovaním kúskov ryby. Osolíme to a pridáme koreniny. Podlejeme vodou a dusíme asi 20 minút, ku koncu pridáme zemiaky pokrájané na malé kocky, rybací bujón a dovaríme. Do hotovej polievky dáme pretlačený cesnak.



1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

Dnes idem skúsiť. Vyzerá to super!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...