nedeľa 1. septembra 2013

Piškóta s jablkovým pudingom


  Chcela som zlikvidovať nadnormatívne zásoby jablkového pyré, resp. detskej jablkovej výživy z domácej produkcie mojej mamy. Tak som upiekla bežnú piškótu a jablkové pyré som skombinovala s vanilkovým  pudingom. U nás nefičia ťažké mastné koláčiky, tak som usúdila, že takúto jablkovú buchtu mi neofrľú :-)))



 Čo na to:

na piškótu:
3 väčšie vajcia
3/4 H kryštál. cukru
1 vanilcukor
1 dl oleja
8 PL vody (v prípade potreby pridať)
1 H polohrubej múky (cca 200 g)
1 PDP


na náplň:
2 bal. vanilkového pudingu
10 dl jablkového pyré
3 PL kryšt. cukru
1 vanilcukor
1 čL škorice
2,5 - 3 dl vody (závisí od hustoty jablkového pyré)

H = 250 ml

Ako na to:

Vajcia šľaháme najprv s polovicou kryštálového cukru, po chvíli šľahania začneme po lyžiciach pridávať striedavo vodu a cukor a neskôr pridáme olej (asi na dvakrát). Taktiež pridáme vanilcukor. Keď sú vajcia vyšľahané, pridáme múku zmiešanú s PDP a ručne zamiešame. 
Cesto nalejeme na plech s vyšším okrajom, ktorý je vystlaný PNP. Vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C a upečieme doružova.
Pudingový prášok rozmiešame v troche studenej vody, zvyšok vody nalejeme do do rajnice, pridáme cukor a necháme zovrieť. Pridáme pyré, škoricu a dobre rozmiešame s vriacou vodou. Do vriacej zmesi lejeme rozmiešané pudingy. Chvíľu poriadne povaríme, stále miešame a asi po minútke odstavíme. 
Nalejeme na upečenú piškótu, povrch uhladíme a dáme vychladiť a stuhnúť. 


Kto chce, môže povrch koláča pofŕkať cikcakovito  čokoládou, alebo na vychladnutú jablkovú vrstvu natrieť dve kyslé smotany rozmiešané s cukrom a posypať škoricou. 
Ja som koláč nechala len tak, aby som si i ja mohla trocha zamaškrtiť (predsalen takto mám menšie výčitky svedomia :-) ako keby tam bola i čokina alebo smotana).


Jednoduchý a rýchly koláč,  jeden kúsok nestačí :-)
Odporúčam koláčik urobiť v predstihu, pretože jablkový puding evidentne potrebuje trocha dlhší čas na tuhnutie. A čím dlhšie odleží, tým je lepší. Najprv som si myslela, že možno sa ani celý nezje :-) a mala som urobiť len na polovicu plechu. No a teraz je už len pár kúskov :-))) každý ho vychvaľuje, že je taký ľahučký a svieži a chutný kyselkavý. Tak sa nakoniec vytešujem a som rada, že sa táto jednoduchá buchta osvedčila.



Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...