nedeľa 9. marca 2014

Pudingoví slimáci

 
     Na tieto slimáky s pudingovou plnkou som sa chystala už dáávno a zrazu ich redaktor Novy piekol  v televízii. Tak to ma prebralo a nakoplo i zahanbilo.  No ale nerobila som ich podľa redaktora, i keď ma teda kopol ako múza...
Môj recept je takýto, ako uvádzam  a tie televízne údaje dávam do zátvorky.
 

Čo na to: 

cesto:
2 H hladkej a 1 H polohrubej múky (3a1/2 H hladkej múky)
1 H vlažného mlieka
2 žĺtky
3PL kryštálového cukru ( 3 PL práškového cukru)
1/2 čL soľ   (neuvedené)
3/4 kocky droždia (celá kocka)
100 ml olej ( 1/4 masla)

náplň:
450 ml mlieka
1 karamelový puding (vanilkový puding)
3 PL cukru
1/3 H hrozienok  (celý balík hrozienok)

Ako na to:

Z mlieka, cukru a rozdrolených kvasníc pripravíme kvások. Kým vybehne, preosejeme múku a ja ju dávam troška nahriať do MW (rozmraz. progr.) . Po jej vybratí pridáme soľ a rozptýlime v múke. Vybehnutý kvások vlejeme do múky a všetko dobre premiešame. Ja som miesila rukou, lebo mám pokazenú DP a nechcelo sa mi vyberať a skladať robot. 
Keď je cesto zmiesené a nie je v mise voľná múka, pridáme žĺtky a vmiesime ich do cesta. Nakoniec pridávame po častiach olej ... asi tak na 3 razy. (ak nemiesite ručne, dajte ho naraz). 

Niekde som čítala, že olej i vajcia sa majú dávať týmto spôsobom, teda ako posledné. Dôvodom je to, že takto zabránime, aby tuk alebo vajcia obalili škrobové vlákna (škrob je polysacharid, dlhý reťazec pospájaných molekúl glukózy) , čo bráni prístupu kvasiniek a sťažuje tak celé kysnutie alebo to vykysne zle. Múka zmiešaná s mliekom a kvasnicami im okamžite umožňuje začať kysnutie, takže ak sa pridá olej neskôr, akcia už beží :-)))

Vymiesim cesto, je krásne, nelepí sa. Posypeme ho trochou múky a necháme kysnúťcca 1 hodinu. Mne sa zdalo, že Láďa dal priveľa droždia, takže ja som dala menej. A stačilo bohato...ajajááj! 

Kým kysne cesto, klasicky uvaríme puding z uvedených ingrediencií. (Mne akosi nestačil, nabudúce urobím pudingu viac). Kým sa zapodievame prípravou pudingu, necháme si v hrnčeku namáčať hrozienka, ktoré sme samozrejme napred opláchli. Puding necháme vychladnúť. Potom doň vmiešame scedené hrozienka.

Vykysnuté cesto rozvaľkáme na pomúčenej doske. Ja som asi 1/4 cesta odrezala, lebo by sa mi nezmestilo na dosku. Cesto potrieme pudingom s hrozienkami, zrolujeme ho a celý závin rozkrájame na kolieska hrúbky cca 2 cm. Nekrája sa to dobre, lebo puding sa lepí na nôž. Treba použiť servítku a nôž si stále utierať.
Nakrájané slimáky kladieme na plech s PNP a necháme ich chvíľu dokysnúť.

To zvyšné malé cesto som tiež rozvaľkala a keďže som minula celý puding na predchádzajúce  cesto, napadlo mi použiť škoricu. Cesto som potrela roztopeným maslom, posypala kryštálovým cukrom a potom mletou škoricou, zrolovala, nakrájala. Len slimáčiky boli o čosi menšie.

Rúru vykúrime na 180°C . Čakajúce slimáčiky potierame zmesou roztopeného masla a mlieka. Alebo môže sa potrieť kľudne bielkom rozmiešaným s mliekom.
Slimáky pečieme do zlatohneda, u mňa to bolo asi za 12 - 15 minút ( s ventilátorom).

Hneď po vybratí z rúry slimáčiky potrieme studeným mliekom.



Puding samozrejme môže byť hocaký, aký máme doma. Neviem aký sakel hrozienok dal Láďa, ale mne sa to jeho množstvo akosi nepozdávalo. Ale to si už každý zváži sám. 

Tieto škoricové slimáky sú na prípravu jednoduchšie, ale tiež boli super, rovnako ako pudingoví . Niekedy ich zas urobím. Ak máte doma niekoho, kto nemá zuby - bábo, babku, dedka - to bude niečo pre nich :-) lebo pečivko je krásne mäkkučké.


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...