piatok 11. apríla 2014

Zemiaková omáčka

     Toto je úplne jednoduché jedlo a patrí medzi rýchlovky. Nie, že by to bola dáka delikatesa, ale toto  jedlo  v našej rodine každý s chuťou zje. Niekto ho má radšej s vajcom, niekto s párkom alebo perkeltom a čerstvým chlebíkom. 
Môj otec často vykladal historku, ako ma nakŕmil takouto omáčkou, keď mama nebola doma a ja som vrešťala. Vraj som sa oblizovala až za ušami a na čele. No, potvrdiť to nemôžem, nepamätám si to. Ale chutí mi. Aj keď je to jednoduchý recept, uvádzam ho v tejto zbierke našich receptov ako jedno sklíčko mozaiky.
Možno sa recept zíde nejakej začiatočníčke alebo niekedy aj mojej dcére :-) 


Čo na to: 

(asi 4 dospelácke porcie)
5 - 6 zemiakov
1 veľká cibuľa
3 PL oleja
5 -6  guličiek čierneho korenia
3 - 4 guličky nového korenia
2 bobkové listy
soľ
1 dl smotana na varenie (alebo šľahačková)
2 - 3 PL smotana pochúťková
mlieko na zriedenie (podľa potreby)
2 PL hladkej múky (kopcom)
trocha vegety (kto má rád)

na dokončenie :
ocot podľa chuti
štipka cukru (nemusí byť)

Ako na to:

Na oleji speníme nadrobno pokrájanú cibuľu, potom pridáme pokrájané zemiaky, koreniny, soľ, dobre pomiešame, chvíľku restujeme a podlejeme vodou do výšky zemiakov. Prikryjeme a necháme dusiť domäkka. 
Zatiaľ, kým nie sú zemiaky mäkké, pripravíme zátrepku.
V miske rozmiešame sladkú smotanu s kyslou, pridáme múku a metličkou rozšľaháme. Keby zmes bola hustá, pridáme trocha mlieka. Ak sú už zemiaky mäkké, prilejeme zátrepku, dobre premiešame a keď omáčka začne hustnúť, dolejeme potrebné množstvo mlieka, aby omáčka mala primeranú konzistenciu.
Necháme povariť cca 5 - 7 minút a často miešame. 
Odstavenú a trocha schladnutú omáčku dochutíme soľou, octom, prípadne ždibkou cukru.

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...