sobota 29. júna 2013

Baklažánové závitky so šunkou

    Milujem baklažány a toto jedlo z nich. Chcela som pôvodne robiť baklažánové vtáčky (recept tu), ale som si nepozrela recept a keďže som ich už dávno nerobila, tak som to domotala :-))). No ale nám to nevadilo, lebo nám chutilo :-) i keď je to teraz akési iné :-) .
Vyzerá to trocha rozhádzané, lebo popri servírovaní som odrazu mala poukladať do mrazničky nanuky, ktoré manžel zabudol v chodbe po návrate z nákupu :-P.  Zrazu si spomenul a teda hŕŕŕŕ aby sa neroztopili... 


Čo na to:

1 veľký baklažán ( 2 a 1/2 porcie - 2 dospelé osoby a dieťa)
1 cibuľa
5 strúčkov cesnaku
plátky šunku
plátky chudšej slaniny
mleté čierne korenie (mčk)
soľ, rímska rasca
olej
zemiaky

Ako na to:

Baklažán umyjeme, zbavíme ho čiapočky a rozkrájame ho pozdĺžne na plátky hrúbky cca 0,7 - 1 cm.


 Rozložíme ich na dosku a posolíme, necháme postáť 15 - 20 minút. Vypotenú šťavu z nich potom zlejeme a servítkou ich osušíme. Posypeme mčk a ogrilujeme ich.


Plátky necháme vychladnúť a zatiaľ pokrájame cesnak a pripravíme si plátky šunky a slaniny (gazdovskej alebo anglickej alebo vrchárskej...)



 Na vychladnuté baklažánové plátky kladieme plátok šunky, kúsok slaninky a niekoľko plátkov cesnaku. (Veľmi tučnú časť slaniny radšej odkrojíme).


 Opäť môžeme okoreniť a celé to stočíme do závitku. Spichneme špáradlami.


Zemiaky pokrájané na štvrtiny dáme variť do osolenej vody spolu s rascou. Polouvarené zlejeme a vysypeme ich na plech vystlaný PNP s trochou oleja. 
Baklažánové závitky poukladáme na zemiaky, takisto rozhodíme po nich  plátky cibule, paradajky a zvyšný cesnak.

Zvrchu celú zmes pokvapkáme olejom, sypneme mletou rímskou rascou, kto chce, môže posypať aj niečím ostrým a dáme piecť do rúry na 230°C cca 1/2 hodiny.  


Môžeme urobiť ostrejší dresing k hotovému jedlu, ak kvôli deťom nechcem robiť pikantné.
To som urobila ja. 
Dressing : rovnaký počet PL kyslej smotany, ostrej paprikovej pasty (Eroš Pišta), bieleho jogurtu a 1 PL majonézy, soľ podľa chuti - vymiešať.

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...