sobota 1. júna 2013

Burgenlandská hovädzina s fazuľkou a šampiňónmi




     Toto jedlo mi imponuje svojou jednoduchosťou prípravy a chuťou. Ako sa vraví...ako od babičky :-) 
Raz som si u "susedov" dala Burgenlander Rinderschmorbraten (alebo tak nejak sa to volalo). Burgenlanďáci u vedľajšieho stola mali niečo, čo zavoňalo až k môjmu nosu... tak som ... chápete... Nie, že by som sa chcela po nich opičiť, ale sliny sa mi zbiehali pri tej vôni


 Čo na to:

1 kg hovädzieho mäsa (stehno, roštenka ap.),
2 väčšie cibule,
2 strúčiky cesnaku,
3 PL oleja,
1/2 čL mčk, 1,5 čL soľ,
1 čL sladká paprika, troška rasce,
na podliatie trocha červeného vína a vývar

Príloha:
1 stredná cibuľa,
zelená fazuľka,
šampiňóny,
kúsok rakúskeho špeku (al. domáca slaninka prerastená, alebo  Schwarzwald. šunka),
soľ, mčk,
1 PL masla,
1 čL hlad. múky

Ako na to:

Cibuľu a cesnak pokrájame a dáme speniť na olej.


Mäso (umyté, osušené,) pokrájané na väčšie kusy pridáme k cibuli a poopekáme, pridáme koreniny, soľ a chvíľu restujeme.

 Podlejeme horúcim vývarom, vínom a prikryté dusíme domäkka.



Zeleninová príloha: Na masle opečieme špek, pridáme cibuľu a chvíľu spolu restujeme.

 
 Potom pridáme šampiňóny a fazuľku,


soľ, mčk a dusíme cca 7 - 8 minút pod pokrievkou, podlejeme 1 PL vývaru. Keď je všetko mäkké, zeleninu poprášime troškou hladkej múky, povaríme 2 minúty.



Podáva sa s upečenými zemiakmi alebo s ryžou (podľa mňa sa zemiaky viac hodia).


Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...