štvrtok 30. mája 2013

Piccata milanese



Čo na to: 

omáčka: 
2 PL olivového oleja,
3 šalotky
1 pohár bieleho vína
lúpané paradajky 6 ks
kúsok mrkvy
3 strúčiky cesnaku
1 PL nasekanej čerstvej bazalky
soľ a mčk a kryšt. cukor podľa chuti
2 PL balzamica (ja nedávam, dosť mi je kyslé od vína)

mäso:
600 g teľacie stehno alebo bravčová panenka
6 PL hladká múka
oregano, bazalka, mčk, soľ

cestíčko:
4 vajcia, soľ
trocha múky (hladkej)
100 g parmezánu alebo grana padano

príloha:
cestoviny (najlepšie špagety)

Ako na to:

Mäso nakrájame na plátky a jemne naklepeme (panenku stačí len hánkami ruky - použite manželove hánky)
Osolíme, okoreníme mčk a bylinkami a naskladáme ich na seba, nech sa trocha uležia.


Ideme si nahodiť omáčku - šalotku nadrobno speníme na oleji, prihodíme jemne postrúhanú mrkvu a paradajky pokrájané nadrobno (bez šupky), korenie a soľ, neskôr i šťavu z paradajok a dusíme podliate vínom. V recepte je biele, ale ja som práve nemala, tak som dala červené.  Žiadny rozdiel v chuti ani vo vzhľade

Keď je zelenina mäkká a šťava dostatočne odparená, odstavíme, dochutíme a pridáme čerstvú bazalku a prelisujeme cesnak.
Dáme variť špagety alebo iné cestoviny do osolenej vody s 1 PL oleja. a zatiaľ pripravíme cestíčko na obaľovanie mäsa:
Rozklepne vajcia, vidličkou ich rozšľaháme, osolíme a primiešame trocha múky. Vymiešame tak, aby nezostali hrudky. Potom primiešame najemno postrúhaný parmezán alebo granu (nemala som parmezán, ale grana postačí) a dajte strúhať manželovi, je to celkom fuška...

 
Mäso obalíme v múke a potom ho namočíme do cestíčka. (Tých vajec vôbec nie je veľa, aj keď sa to zdá .. lebo cestíčko musí byť husté... a ako vidno, ledva mi vystačilo na posledný rezeň)


Kladieme rovno do rozpáleného oleja. Smažíme pomaly, pomaličky na minimálnej možnej teplote smaženia, aby sa syr nespaľoval.


Rezníky servírujeme na milanese omáčke a nezabudneme si naliať pohárik červeného. Ale to isto nezabudnete, lebo ono si to samo pýta :-)

                             

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...