streda 29. mája 2013

Hodonínska polievka

     Je to polievka z údeného mäsa. Volám ju Hodonínska, lebo prvýkrát som ju jedla v Hodoníne u príbuzných. 
Ja nie som veľmi na polievky, ale túto mám rada. Recept som si sprivatizovala, už aj čiastočne pozmenila za ten čas, čo ju robievame.
        Takže

 Čo na to:

300 g údeného mäsa (časť môžeme nahradiťpárkami, keď napr. dieťa nechce mäso :-)
1 veľká mrkva
2 - 3 zemiaky
1 kaleráb
kúsok zeleru alebo sedano
cibuľa
olej
čierne korenie
soľ
vývar z mäsa (alebo voda)
2 dl mlieka
2 PL hlad. múky
( chilli - kto chce)

Ako na to:

Do hrnca so spenenou cibuľou dáme restovať postrúhanú mrkvu, kaleráb (má byť aj petržlen), zemiaky pokrájané na kocky (miesto zeleru dávam stopkový zeler - sedano), prihodíme korenie, červenú papriku, soľ a necháme minútku pod pokrievkou. Zohrejeme vývar a podlejeme zeleninu, necháme dusiť. Keď je mäkká, pridáme zátrepku pripravenú z mlieka a múky. Dolejeme vývar z údeného mäsa podľa toho, koľko potrebujeme polievky a akú hustú ju chceme. Do polievky vložíme pokrájané mäso a necháme chvíľu povrieť. Kto chce, môže si polievku dochutiť octom alebo chilli. U nás preferujeme to druhé. Samozrejme, kto má malé deti, dochucuje až vo vlastnom tanieri :-)

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...