pondelok 27. mája 2013

Chlieb z hrnca




     Tento chlieb je len variantou chleba, ktorý som uviedla pod názvom Nedeľný chlieb. Líšia sa od seba len pár drobnosťami ... tento som nepiekla v skle ale v kovovom hrnci, neformovala som do bochníka, len som vykysnuté cesto rovno vyklopila do hrnca a dala hneď piecť, použitý len jeden druh múky a trocha viac vody, do cesta som pridala ľan, drvenú rascu, majoránku a sušenú cibuľu.

Čo na to:

300 ml vody,
3 PL oleja,
1 čL cukru,
10 g čerstvého droždia,
500 g múky T650,
1 tbl. celaskonu,
2 PL inst. zemiakovej kaše,
250 g "starého cesta"
2 čL ľanových semienok,
1 čL drvenej rasce,
1 čL majoránky,
1 PL sušenej cibule

Ako na to:

Cesto vymiesi DP a taktiež ho necháme v nej kysnúť. Potom ho preložíme do veľkej misy, ktorá je vymastená olejom a necháme ešte pol hodinu kysnúť prikryté utierkou. Potom cesto vyklopíme priamo do veľkého hrnca vyloženého PNP. Zvrchu hozľahka pomúčime. Priklopíme vrchnákom posprejovaným vodou.  Dáme piecť do rúry vyhriatej na 220°C spolu s nádobou naplnenou vodou a taktiež vnútrajšok rúry vysprejujeme vodou. Pri 220tke ho pečieme pol hodiny, potom odstránime nádobu s vodou, teplotu znížime na 200°C, odstránime vrchnák a pečieme ďalších 15 minút. Potom ešte 5 minút dopečieme so spodným ohrevom a ventilátorom.  Upečený chlieb vyložíme na mriežku vychladnúť a hneď ho zo všetkých strán posprejujeme vlažnou vodou, aby kôra nebola priveľmi tvrdá. 
Chlieb treba piecť vtedy, keď ste sami doma, alebo dať k nemu špeci strážnu službu. Lebo môže to skončiť ako u nás... s dierou ... môj pomocníče na chlebík zaútočil palcom :-)



Necháme ho úplne vychladnúť. Som zvedavá, či sa to vôbec niekedy podarí u nás ? Keď sa krája krátko po upečení... (toto bolo asi po 15 minútach) tak to na reze vyzerá takto rozfranforcované :-(


Takže ak sme už dosť energie a času venovali príprave chlebíka, je rozumné vydržať aj to jeho vychladnutie... to nijako neurýchlime. Tú hodinku najmenej potrebuje...



Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...